فرمانده نیروی هوایی روسیه گفت: رئیس جمهور درخواست راه اندازی یک هنگ هوایی را در کریمه داده که در دسامبر آینده تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، آندره سردیوکوف، فرمانده نیروی هوایی روسیه اعلام کرد یک هنگ جدید هوایی تا اول دسامبر ( ۱۰ آذر ) امسال در منطقه کریمه تشکیل می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی روسیه امروز( سه شنبه) در مصاحبه ای با خبرگزاری تاس گفت: رئیس جمهور درخواست راه اندازی هنگ را دادند و آن را امضا کردند و دستورالعمل اجرایی توسط رئیس ستاد کل که مقرر می‌دارد هنگ "هوایی" در کریمه تا دسامبر سال جاری تشکیل شود، به انجام رسیده است.

او اضافه کرد: واحد نظامی جدید به عنوان بخشی از هفتمین پایگاه هوایی کوهستانی مستقر در نووراسییسک عمل خواهد کرد. چتربازان روسی در کریمه قبلا توسط یک گردان هوایی به صورت چرخشی تعلیم دیده اند.

چندی پیش، دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرده بود ۴۴ کشور و سازمان بین المللی قصد دارند در مذاکراتی که درباره کریمه قرار است برگزار شود، شرکت کنند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد این نشست گفته بود: غرب به حفظ احساسات نژادپرستانه دولت کنونی اوکراین دامن می‌زند.

پیش از این، روسیه برای اولین بار در تاریخ از اوکراین به دادگاه حقوق بشری اروپا شکایت کرد. این شکایت از سوی روسیه به دلیل بستن آب شرب کریمه از سوی اوکراین مطرح شده است و دادستان‌های اروپایی این اقدام را انتقامی از سوی کی‌یف به دلیل نظرات سیاسی شهروندان کریمه می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار