مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان اوز از راه‌اندازی سومین موزه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد پیر زاد، مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان اوز گفت: با تلاش فوزیه خضری مجموعه عروسک‌های ایران و ملل دیگر جمع‌آوری‌ شده با عنوان مجموعه‌داری عروسک‌های قومیت‌های ایرانی مجوز خود را اخذ کرد.

او بیان کرد: در این مجموعه تلاش شده عروسک‌های اقوام ایرانی از شمال تا جنوب کشور و کشور‌های خارج را در برگیرد، که عروسک‌های ایرانی شامل لرستان، بختیاری، قشقایی، گیلان، کرمان، هرمزگان، کلات نادری، آذربایجان، کرمان، سیرجان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران همچنین عروسک‌های کشور‌های خارجی همچون هند، مکزیک، کوبا، روسیه، ارمنستان، آمریکا، ترکیه، چین، ژاپن، سریلانکا، انگلیس، کشور‌های آفریقایی است.

پیر زاد تصریح کرد: در حال حاضر همه عروسک‌ها مستند نگاری و تصویر و مشخصات تعدادی از آن‌ها در پیچ موزه عروسک‌های اِوَز و شبکه مجازی اینستاگرام به آدرس evaz.dollsmuseum به نمایش گذاشته‌ شده است.

مسئول اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان اوز ادامه داد: هم اکنون مجوز دو موزه به نام‌های موزه مردم‌شناسی اِوَز و موزه بازرگانان اوز در این شهرستان صادرشده که مشغول فعالیت هستند و موزه عروسک‌های قومیت‌های ایرانی سومین موزه در این شهرستان فرهنگ دوست است.

 شریف بازرگانی مدیر موزه مردم‌شناسی شهرستان اوز نیز افزود: شهر اوز با دارا بودن داشته‌های فرهنگی تاریخی متعدد می‌تواند زمینه‌ساز دایر کردن موزه‌های تخصصی دیگری نیز باشد.

مدیر موزه مردم‌شناسی شهرستان اِوَز اضافه کرد: موزه عروسک‌های قومیت‌های ایرانی با تلاش فوزیه خضری  از فعالان اجتماعی و فرهنگی اِوَز که ساکن دبی است، با جمع‌آوری عروسک‌های متعدد از اقوام ایرانی و کشور‌های مختلف جهان و مستند نگاری آن‌ها توانسته مجوز رسمی مجموعه‌ داری با نام عروسک‌های قومیت‌های ایرانی را از وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  اخذ کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.