پزشک متخصص بیماری‌های داخلی بیمارستان امام رضا (ع) لار گفت: واکسیناسیون سریع کل افراد جامعه شاه کلید گذر از شرایط بحرانی کنونی و غلبه بر همه‌گیری کروناویروس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ندا جعفری، پزشک متخصص بیماری‌های داخلی بیمارستان امام رضا (ع) لار در برنامه علمی تخصصی مرهم گفت: قدرت سرایت گونه کرونای دلتا ۶۰ درصد بیشتر از نوع انگلیسی است، چون سرعت انتقال بسیار بیشتری دارد و این سرعت انتقال بالا باعث ابتلای خانوادگی و گروهی به کرونا می‌شود.

این متخصص داخلی افزود: هر چقدر سرعت انتقال بیشتر باشد، تعداد افراد مبتلا بیشتر و به مراتب تعداد موارد نیاز به بستری هم بیشتر خواهد شد.

او تاکید کرد: واکسیناسیون پرسرعت برای پیشگیری از ابتلا و مراجعه زودرس برای درمان بیماران مبتلا، شاه کلید عبور از شرایط بحرانی کنونی به واسطه شیوع کروناویروس است.

جعفری در پاسخ به این پرسش که آیا کسانی که واکسینه شده اند امکان دارد که به کرونای دلتا مبتلا شوند؟ گفت: اگر افراد بعد از تزریق واکسن اصول بهداشتی را رعایت نکنند، این امکان وجود دارد که به کرونای دلتا مبتلا شوند.

این پزشک متخصص گفت: تعداد افرادی که واکسینه شده اند کم، اما تعداد ناقلین و مبتلایان زیاد است و این موضوع باعث گردش لود ویروس در جامعه می‌شود، به حدی که احتمال ابتلای افراد واکسینه شده یا قبلا مبتلا شده هم افزایش پیدا می‌کند.

جعفری در مورد تاثیر واکسن‌ها در مقابله با کرونای دلتا، گفت: تاکنون، اثربخشی واکسن‌های فایزر، مدرنا، اسپوتنیک، آسترازنکا و بهارات بر گونه دلتا مشخص شده است، اما این تاثیرگذاری برای واکسن‌های چینی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، ولی قطعا این واکسن‌ها نیز با تولید آنتی بادی از ابتلا به نوع شدید بیماری جلوگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.