معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روزانه شاهد روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در فارس هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ اظهار کرد: کماکان آمار بیماران مبتلا و دارای علائم کروناویروس در فارس به صورت سرپایی، بستری و فوت در حال افزایش است و با وضعیتی بسیار نگران کننده و وخیم مواجه هستیم.

او با اشاره به شدت انتقال گونه دلتا و مرگ آوری بیشتر کرونا در موج پنجم تاکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، موارد ابتلا و فوت ناشی از کووید۱۹ در تمامی گروه‌های سنی اعم از کودکان تا میانسالان، سالمندان، ورزشکاران و افراد بدون بیماری زمینه‌ای اتفاق افتاده است، بنابراین تمامی گروه‌های سنی با کوچکترین بی توجهی و سهل انگاری درگیر این بیماری می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه با تبیین وضعیت کنونی، خواستار مشارکت و همکاری بیشتر مردم در رعایت  اصول بهداشتی در برابر کروناویروس شد و ادامه داد: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در استان، نیاز است بازدید‌ها و نظارت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجرای دقیق محدودیت‌های کرونایی به ویژه در اماکن پرتردد در استان افزایش یابد.

این مقام مسئول در دانشگاه مهم‌ترین راه برون رفت از بحران کروناویروس و قطع زنجیره انتقال آن را جدی گرفتن این بیماری از سوی تمام اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، باید منتظر وضعیتی وخیم‌تر از این در استان باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه در این نشست آمار ابتلا به کووید۱۹ و فوت ناشی از آن، نحوه اعلام نتایج آزمایش و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی، همچنین فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان را بررسی کرد.

همتی با اشاره به وضعیت مطلوب واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در استان، میزان موجودی و آمار تزریق واکسن به مردم فارس و فعالیت مراکز واکسیناسیون در شیراز و شهرستان‌ها را پایش کرد.

در این نشست از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های درگیر کروناویروس، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، وضعیت رعایت اصول بهداشتی، بیمارستان‌های پشتیبان، فرآیند انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، تحلیل آماری از موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از کروناویروس، عملکرد آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس توضیحاتی ارائه شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.