کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) درباره وضعیت ۲ ورزشکار پارالمپیکی افغانستان که از این کشور فرار کرده اند، توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: حسین رسولی و زکیه خدادادی ۲ ورزشکار پارالمپیکی افغانستان که از این کشور فرار کرده اند، سالم و در جای امنی هستند.

این ورزشکاران قرار بود در بازی های پارالمپیک توکیو شرکت کنند، اما پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان سفر آنها به توکیو لغو شد و این ۲ تکواندوکار از حضور در  این بازی ها محروم شدند.

کریگ اسپنس، سخنگوی کمیته بین المللی پارالمپیک، درباره آخرین وضعیت رسولی و خدادادی گفت: من ۶ گزارش مختلف درباره آن‌ها خواندم که ادعا می‌کردند این ۲ نفر در چهار کشور مختلف هستند. آن‌ها دیگر در افغانستان نیستند و این تنها چیزی است که من می‌توانم تأیید کنم. نمی‌خواهم بگویم آن‌ها کجا هستند. این یک موضوع ورزشی نیست، بلکه موضوع انسانی است.

اسپنس افزود: آن‌ها شرایط بسیار سختی را تجربه کرده اند. ما به طور مستقیم با آن‌ها تماس نداریم. ما به سلامتی و آسایش آن‌ها علاقه‌مند هستیم، بنابراین درباره آن‌ها به ما اطلاع رسانی می‌شود و خوب است که می‌شنویم  آن‌ها خارج از افغانستان و در جای امنی هستند.

گزارش شده است که زکیه خدادادی و حسین رسولی پس از خروج از کابل به استرالیا پناهنده شده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار