رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) غیبت ورزشکاران افغانستانی در بازی‌های پارالمپیک توکیو را ناراحت کننده توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC)، غیبت ورزشکاران افغانستانی در بازی‌های پارالمپیک توکیو به دلیل درگیری‌های به وجود آمده در این کشور را "واقعاً ناراحت کننده " توصیف کرد.

پس از آن که گروه طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفت، پرواز‌های تجاری لغو شد و این بدین معنا است که حسین رسولی و زکیه خدادادی، ۲ تکواندوکار پارالمپیکی این کشور قادر به سفر نیستند و نمی‌توانند در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور پیدا کنند.

پارسونز در گفت و گو با رویترز، نگرانی خود را درباره ورزشکاران افغانستانی ابراز کرد.

او گفت تماشای ویدیویی از خدادادی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و در آن برای رسیدن به ژاپن درخواست کمک می‌کند، بسیار دلخراش است.

پارسونز گفت: "همه ما تصاویر فرودگاه کابل را دیده ایم. از همان ابتدا برای ما روشن شد که هیچ راه امنی برای آوردن این ورزشکاران به توکیو وجود نخواهد داشت. "

غیبت ورزشکاران افغانستان در توکیو، از سوی آرین صدیقی مسئول کاروان پارالمپیک در رسانه‌های اجتماعی اعلام شد.

صدیقی در توئیتر خود نوشت: "حضور افغانستان در توکیو ۲۰۲۰ یک رویا بود، اما با این شرایط ناگوار تقریباً غیرممکن است. "

خدادادی می‌توانست اولین زن نماینده افغانستان در پارالمپیک باشد.

پارسونز در باره ویدیوی خدادادی افزود: "من پیام ویدیویی را دیدم. آن چه در افغانستان می‌گذرد و در هم شکستن رویا‌های یکی از ورزشکاران ما، واقعاً ناراحت کننده است و واقعاً قلب من را می‌شکند. "

پارسونز گفت که او با IPC همکاری می‌کند تا راهی برای حمایت از خدادادی برای حضور در بازی‌های پارالمپیک در آینده (احتمالاً در پاریس ۲۰۲۴) پیدا کند، اما هنوز برای بحث در مورد این برنامه‌ها "خیلی زود است".

پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار است از سه شنبه (۲۴ اوت) تا ۵ سپتامبر برگزار شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار