رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در فاصله یک هفته مانده به آغاز رسمی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، امروز وارد ژاپن شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ژاپن، میزبان بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰، با چالش مهار موج پنجم شیوع ویروس کرونا دست به گریبان است و نگرانی‌هایی درباره ایمنی این بازی‌ها وجود دارد، اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، امروز (دوشنبه) برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ وارد ژاپن شد.

انتظار می‌رود بیشتر بازی‌های پارالمپیک هم مانند المپیک، پشت در‌های بسته برگزار شود، زیرا از اواسط ماه ژوئیه موارد نگران کننده‌ای از افزایش شیوع نوع دلتای ویروس کرونا در ژاپن گزارش شده است.

پارسونز قرار است شامگاه دوشنبه با نمایندگان کمیته برگزاری بازی‌ها و همچنین دولت ژاپن و مقامات توکیو نشستی را برای تصمیم گیری درباره سیاست گذاری تماشای این بازی ها، برگزار کند.

تصمیم گیری درباره تماشای بازی‌ها تا لحظه آخر عقب افتاده است تا نظارت و بررسی بیشتری روی چگونگی شیوع کرونا انجام شود.

توکیو از ۱۲ ژوئیه تحت وضعیت اضطراری کووید -۱۹ قرار گرفته است. در هفته‌های اخیر تعداد بی سابقه‌ای از ابتلا به کرونا در این شهر گزارش شده است، این میزان جمعه به ۵۷۷۳ نفر رسید که تقریباً سه برابر رقم ثبت شده قبل از شروع بازی‌های المپیک در ۲۳ جولای، بود.

بازی‌های ۱۷ روزه المپیک که ۸ آگوست به پایان رسید اکثرا بدون تماشاگر برگزار شد.

به گفته مقامات آگاه به امور برگزاری بازی‌های پارالمپیک، سازمان دهندگان قصد دارند در این بازی‌ها که حدود ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۶۰ کشور جهان در آن شرکت خواهند کرد، ورود تماشاگران را به سالن‌های ورزشی توکیو و استان‌های همسایه سایتاما و چیبا ممنوع کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار