بازرسان اتاق اصناف به صورت میدانی همراه گشت‌های نظارتی روانه سطح شهر و بازار شدند تا وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط اصناف را بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، چندی پیش بود که در ستاد استانی مبارزه با کرونا الزام استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف به صورت جدی‌تر مورد تاکید قرار گرفت.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در آن جلسه گفت: رعایت ضوابط بهداشتی مخصوصا استفاده از ماسک و فاصله گذاری توسط کارکنان واحد‌های صنفی و تاکید به مشتریان و مراجعین، بسیار به کاهش آمار ابتلا به کرونا کمک می‌کند.

در پی ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اتاق اصناف به صورت میدانی همراه گشت‌های نظارتی روانه سطح شهر شدیم.

تهوری معاون بازرسی سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی در شهرستان بیرجند فعال است که تمامی واحد‌ها توسط ما قابل رصد نیست.

تهوری واحد‌های صنفی که کرونا را جدی نگرفته بودند به اتهام عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تهدید علیه سلامت واحد صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی کرد.

علاوه بر الزام متصیان واحد‌ها مشتریان هم ملزم به استفاده از ماسک هستند و درصورت نداشتن خدماتی به انان ارائه نمی‌شود

همچنین در مرحله قبل ابلاغ دستورالعمل‌ها به اصناف تعداد زیادی از تالار‌ها و رستوران‌ها با صدر نشین بودن و رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شدند.

مردم می‌توانند با تماس با سامانه ۱۲۴ واحد‌های صنفی متخلف در زمینه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی را به سازمان صمت معرفی کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.