عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و عدم استفاده از ماسک باعث شده تا خطر شیوع بیشتر کرونا و رویارویی با پیک های بعدی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  بیش از ۱۵ ماه است کرونا هم نفسمان شده و زندگی‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است. تاکنون ۴ پیک از کرونا را پشت سر گذاشته ایم و هر وقت به عقب می‌نگریم، سختی بیماری یا غم از دست دادن عزیزانمان را به یاد می‌آوریم.

سختی‌ها و غم‌هایی که دلیلش عادی انگاری بوده است و بس. حال اگر دوباره غفلت کنیم و شرایط را عادی در نظر بگیریم، کرونا با قدرت بیشتری عمل می‌کند و عزیزان بیشتری را از ما می‌گیرد.

سری به بازار بیرجند زدیم تا ببینم کسبه و مشتریان تا چه حد به شیوه نامه‌های بهداشتی عمل می‌کنند.

کسی که تجربه نکند، درک نمی کند

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: مردم نسبت به زمان ابتدای شیوع کرونا کمتر به شیوه نامه‌های بهداشتی توجه می‌کنند و در بازار‌ها که مکان‌های شلوغی نیز هستند، از ماسک استفاده نمی‌کنند.

او ادامه می‌دهد: برای خرید وارد یکی از مغازه‌ها شدم، اما فروشنده و چندین نفر از مشتریان با فاصله بسیار کم در کنار یکدیگر ایستاده بودند و حتی ماسک هم بر صورت نداشتند.

این شهروند بیرجندی می‌گوید: تنها کسی خطر این بیماری را کامل درک می‌کند که به آن گرفتار شده باشد و من به این بیماری مبتلا شده ام و سختی آن را چشیده ام.


بیشتر بخوانید


یکی دیگران از شهروندان که از کاسبان بازار است می‌گوید: یکی از دوستانم که خود در بازار کاسب بود، به دلیل درگیری با کرونا جان خود را از دست داد.

او می‌گوید: ویروس کرونا در کنار ماست و هر لحظه امکان ابتلای ما و خانواده هایمان به بیماری کرونا وجود دارد، اما می‌شود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، تا حدودی جلوی خطر را گرفت.

باخت ۹۰۸  نفر در مبارزه با کرونا

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته، ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا از طریق انجام تست‌های مولکولی و سریع شناسایی شدند.

او افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۵۲۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

مهدی زاده اظهار کرد: تا دیروز ۵۹ هزار و ۷۸۱ تست مولکولی کرونا در خراسان جنوبی انجام شده که ۲۱ هزار و ۴۹۹ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: تاکنون ۹۰۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.