وزارت خارجه روسیه مدعی شد افزایش غنی سازی اورانیوم از سوی ایران، خلاف برجام است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه روسیه مدعی شد افزایش غنی سازی اورانیوم از سوی ایران، با برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» در تعارض است.

وزارت خارجه روسیه همچنین مدعی شد اقدامات ایران انحراف از توافق هسته‌ای به حساب می‌آید.

گفتنی است ادعای وزارت خارجه روسیه در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر واشنگتن در مورد رویکرد دولت جدید در ایران درباره مذاکرات هسته‌ای گفته بود: ما قبلاً بار‌ها به صراحت اعلام کردیم بازگشت متقابل به تعهدات برجامی به نفع منافع ملی ماست.

پرایس همچنین اعلام کرده بود: بازگشت ایران به تعهدات برجامی موجب می‌شود بازرسی‌های آژانس انرژی هسته‌ای به طرز سختگیرانه تری از سر گرفته شود و اینکه توافقنامه هسته‌ای با ایران بهترین راه برای کنترل این کشور در جهت دسترسی به سلاح هسته‌ای خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما می‌دانیم که دولت جدید در ایران هنوز به طور کامل شکل نگرفته است، ولی آن‌ها باید در مورد دیپلماسی و بازگشت به میز مذاکرات در وین به طور جدی تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
اولین کشوری که از شکل گیری همسایه قدرت مندی مثل ایران به شدت نگرانه روسیه است و تا جایی به ایران اجازه پیش روی میده که از قاعده بازی روسیه خارج نشود در غیر این صورت به فکر خام مهار ایران روی میاره البته ایران الان دیگه ایران 50 سال پیش نیست که این اجازه رو بده.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
روسیه هیج گاه حاضر نمشود که ایران به یک کشور قدرتمند تبدیل بشود
درضمن این را هم بدانید که اززمان روی کار آمدن پوتین یعنی بیست سال قبل
احیای روسیه در اثرباجهایی بود که ازایران گرفت
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
پس لابد تحریم ها نقض برجام نیست و هر کاری که ایران بکنه نقض برجام هست!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
این هم کشور دوست وبرادر که سنگش رو به سینه می زنید.اگر بررسی کنید می بینید در طول تاریخ خیانت روسها بیشتر از آمریکاییا بوده !!!!
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۲:۰۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
روسیه شروع تقابل را کلید زد
آخرین اخبار