فرماندهی منطقه مرکزی نظامی روسیه اعلام کرد مسکو در پی بی‌ثباتی در افغانستان درصدد تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیکستان بر آمده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اینترفاکس به نقل از فرماندهی منطقه مرکزی نظامی روسیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد مسکو در پی بی ثباتی در افغانستان در صدد تقویت پایگاه نظامی خود در تاجیکستان بر آمده است.

روسیه با فرستادن موشک ضد تانک هدایت شونده کورنت، پایگاه نظامی خود در تاجیکستان را تقویت می‌کند.

از سوی دیگر، پاول سوزینوف، طراح ارشد شرکت دفاعی-نظامی آلماز-آنتی روسیه اعلام کرد:موشک‌های مافوق صوت غرب تهدیدی برای روسیه محسوب نمی‌شوند، زیرا سامانه‌های پدافند موشکی داخلی این کشور توانایی سرنگون کردن آن‌ها را دارند.

سوزینوف گفت: ما توانایی مقابله با هر نوع موشک مافوق صوتی را که اکنون ساخته شده است یا احتمالا در آینده نزدیک ساخته خواهد شد، داریم.

وی در ادامه توضیح داد که سرعت بالای موشک‌ها به خودی خود مشکل ساز نیست، زیرا موشک‌های مافوق صوت تنها زمانی می‌توانند به بیشترین سرعت خود برسند که در ارتفاع بالا پرواز کنند و زمانی که به هدف نزدیک و وارد جو می‌شوند، سرعت خود را از دست می‌دهند.

این کارشناس دفاعی افزود: این موشک‌های فوق العاده که در خارج روسیه ساخته می‌شوند، هیچگونه تهدید ملموسی برای ما ایجاد نمی‌کنند، زیرا ما به خوبی می‌دانیم چگونه در این زمینه به پیشرفت‌های بیشتر دست یابیم.

آمریکا در ژوئیه ۲۰۲۰ از برنامه توسعه موشک‌های مافوق صوتی پرده برداشت که توانایی پرواز با سرعتی ۱۷ برابر سرعت صوت را دارند؛ موشک‌هایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، آن‌ها را فوق العاده توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار