بیماری ناشناخته فضانورد ناسا، پیاده روی فضایی را به تاخیر انداخت

یکی از فضانوردان ناسا که در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر است دچار یک بیماری ناشناخته شده که همین بیماری پیاده روی فضایی این سازمان را به تعویق انداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فیز؛ سازمان فضایی ناسا این هفته پیاده روی فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی را به دلیل بیماری پزشکی فاش نشده‌ای که یکی از فضانوردانش درگیر آن بود، به تعویق انداخت. مقامات این سازمان فضایی روز دوشنبه اعلام کردند که این برنامه پیاده روی فضایی تاخیر دارد و این خبر در حالی اعلام شد که کمتر از ۲۴ ساعت تا انجام این ماموریت زمان باقی مانده بود.


بیشتر بخوانید


بیماری ناشناخته عامل تاخیر در پیاده روی فضایی اعلام شد

مقامات سازمان فضایی ناسا در بیانیه‌ای اعلام کردند که «مارک ونده هی» با یک بیماری و مشکل پزشکی دست و پنجه نرم می‌کند. آن‌ها در ادامه گفتند که که این یک مشکل اضطراری نیست، اما جزئیات بیشتری را در این باره ارائه نکردند.

مارک ونده هی ۵۴ ساله سرهنگ بازنشسته ارتش است و از ماه آوریل در ایستگاه فضایی بین المللی بوده و انتظار می‌رود تا بهار سال آینده برای یک ماموریت کامل یک ساله در آنجا بماند. این دومین اقامت او در ایستگاه فضایی بین المللی است. او و «آکیهیکو هوشید» فضانورد ژاپنی قرار بود امروز سه شنبه برای نصب آرایه‌های جدید خورشیدی به خارج از ایستگاه فضای بین المللی برود. ناسا اعلام کرد این پیاده روی را می‌توان تا زمان بهبودی کامل مارک به تعویق انداخت و عجله‌ای برای انجام آن نیست.

به گفته ناسا این پیاده روی پس از آن که محموله‌های جدید توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس به ایستگاه برسد و پیاده روی فضایی در بخش روسی ایستگاه در ماه سپتامبر انجام بشود، مجدداً برنامه ریزی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
چه ربطی داشت
آخرین اخبار