وزیر دفاع انگلیس: تمدید مهلت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بعید است

بن والاس در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ما سعی می‌کنیم بایدن را متقاعد کنیم که نیرو‌های آمریکایی را پس از ۳۱ اوت در افغانستان حفظ کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرد که بعید است مهلت خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پس از  ۳۱ اوت  تمدید شود.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که آیا شانسی برای تمدید مهلت خروج نیرو‌های آمریکایی تا ۳۱ اوت وجود دارد یا خیر، گفت: «ای کاش زمان بیشتری داشتیم، اما به نظر من در حال حاضر بعید است.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «ما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است در افغانستان بمانیم تا تخلیه مردم از این کشور به پایان برسد.»

والاس در ادامه افزود: «اما ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا ۳۱  اوت تمام نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کنیم. ولی هر روز پس از این تاریخ که بتوانیم در افغانستان بمانیم، پاداش بزرگی برای ما خواهد بود.»

وزیر دفاع انگلیس همچنین خاطرنشان کرد: «همه می‌دانند که جامعه بین المللی خواستار زمان بیشتری برای حضور نیرو‌های ناتو در افغانستان بودند، اما این طالبان و آمریکا هستند که در نهایت تصمیم می‌گیرند.»

وزیر دفاع انگلیس همچنین تاکید کرد: «ما تلاش خواهیم کرد که بایدن را متقاعد کنیم که نیرو‌های آمریکایی را پس از ۳۱ اوت در افغانستان نگه دارد.»

این در حالی است که طالبان گفته است که هرگونه تمدید این تاریخ، نقض آشکار معامله با آمریکاست.

انتظار می‌رود بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تمدید مهلت ۳۱ اوت در مجمع مجازی گروه هفت این درخواست را ارائه دهد.

پیش‌تر انگلیس اعلام کرده بود که نیرو‌های انگلیسی پس از خروج آمریکا از افغانستان نمی توانند در این کشور بمانند.

گفتنی است که به تازگی سهیل شاهین، سخنگوی طالبان گفته‌ است که ۳۱ اوت خط قرمز نیرو‌های آمریکایی برای خروج از افغانستان به شمار می‌رود و هرگونه تمدید این موعد زمانی، ادامه اشغالگری محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار