اتحادیه اروپا: به رسمیت شناختن طالبان در حال حاضر گزینه روی میز نیست

سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که با گروه طالبان در حال مذاکره هستند و برای به رسمیت شناختن آن‌ها رفتار این گروه را زیر نظر دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در مصاحبه با خبرنگار الجزیره درباره موضع گیری این اتحادیه نسبت به گروه طالبان گفت: « از آنجا که طالبان کنترل افغانستان را در دست گرفته، ما با این گروه در حال تماس و مذاکره هستیم.»

این سخنگو در ادامه ضمن اینکه به رسمیت شناختن طالبان در دستور کار این اتحادیه نیست، افزود:  «به رسمیت شناختن طالبان در حال حاضر گزینه روی میز ما نیست و ما بر رفتار این گروه مبنی بر پایبندی بر تعهدات خود، نظارت خواهیم کرد.»

چندی پیش نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحولات کنونی در افغانستان در بیانیه‌ای از شروط این اتحادیه برای همکاری با دولت آتی در افغانستان سخن گفته بود.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد: «برای همکاری با دولت آتیِ افغانستان شروطی داریم که صلح‌آمیز بودن توافق‌ها و احترام به حقوق اساسی یکدیگر از جمله این شروط هستند.»

گفتنی است که هفته گذشته با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان از این کشور، قدرت به دست این گروه افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را تعطیل کردند و یا در حال خارج کردن اتباع خود از این کشور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اتحادیه اروپا: به رسمیت شناختن طالبان در حال حاضر گزینه روی میز نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه یکی نیست بگه اتحادیه اروپا کی ترو اصلا به حساب میاره ! چه عددی هستی که روی میزت چه عددی باشه !!!!!!!!!! زیر میزت چه عددی باشه !!!!!!!!!!!!!!! خدایا
آخرین اخبار