مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر فعالیت‌های دانشگاه بوخوم در معدن چهرآباد متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: فعالیت‌های پژوهشی در حوزه معدن چهر آباد در گذشته توسط باستان شناسان سرشناس دانشگاه بوخوم آلمان در این معدن انجام می‌شد.

او بابیان اینکه با شیوع ویروس کرونا از سال ۱۳۹۸ و با ممنوع بودن ورود خارجی‌ها به کشور این تحقیقات ادامه نیافته است، افزود: در سال ۱۳۹۹نیز هیچ نوع کار مشترکی با دانشگاه بوخوم انجام نشد.

ارجمند ادامه داد: با توجه به مجوز‌های اخذ شده فعالیت‌های پژوهشی و باستان شناسی در معدن چهرآباد تعطیل نشده است و از کارشناسان خبره کشوری و استانی در این زمینه استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: پارسال در تپه کوزه چی روستای چهر آباد نزدیک معدن کار‌های باستان شناسی و کار کاوش با توجه به مجوز‌های اخذ شده انجام شد.

ارجمند بااشاره به اینکه امسال کار کاوش توسط گروه‌های خارجی را نداریم،گفت: در صورتی که وضعیت تردد خارجی‌ها در کشور مشخص شود از دانشگاه بوخوم دعوت به عمل می‌آید.

او افزود: در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا امکان ادامه فعالیت‌های باستان شناسی در معدن چهرآباد وجود دارد که امیدواریم این موضوع سال بعد محقق شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.