معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان زنجان از اعطای کمک‌های مالی بلاعوض به هنرمندان صنایع‌دستی استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خدایی فرد معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: ۱۴ نفر از صنعتگران واجد شرایط که نشان ملی و بین‌المللی دارند و یا برای باز زنده سازی رشته‌های صنایع‌دستی اقدام کرده اند برای دریافت تسهیلات بلاعوض به وزارت خانه معرفی شده اند.

او  افزود: از اواخر سال گذشته طرحی از سوی وزارت میراث‌فرهنگی به استان‌ها ابلاغ شد که براساس آن به هنرمندان صنعتگر در هر استان کمک‌های مالی بلاعوض اعطا می‌شود که اعتبار استان زنجان ۱۴۴ میلیون تومان است.

خدایی فرد ادامه داد: برای اجرای این طرح در استان زنجان اقدام به شناسایی هنرمندان صنعتگر شهری و روستایی کردیم که به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بازار از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار نداشتند.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان زنجان گفت: اجرای این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان استان زنجان ادامه خواهیم داد.
خدایی همچنین از اعطای ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای رونق صنایع دستی در استان زنجان خبرداد و گفت: طی تفاهمنامه‌ای که معاونت صنایع‌دستی وزارتخانه با بنیاد برکت امضاء کرده است، ۲۷ طرح توجیهی استان زنجان برای دریافت وام به این بنیاد ارسال‌شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.