رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با وجودی که ظرفیت واکسینه کردن سه هزار نفر را در روز داریم، اما روزانه هزار و ۲۰۰ دز واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین ابراهیمی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:واکسن به اندازه ظرفیت اسمی در اختیار ما قرار نمی‌گیرد و از این لحاظ در شرایط بغرنجی قرار داریم.

او افزود: تا پیش از موج پنجم حدود ۲۵ درصد از آزمایش‌های پی سی آر انجام شده بر روی افراد مثبت بود که این رقم اکنون به ۷۰ درصد رسیده است و میزان نتیجه مثبت رپید تست مراجعان نیز که پیش از این تنها ۱۰ درصد بود اکنون به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: مجموعه کارکنان بهداشت و درمان این شهرستان ۲ هزار نفر است و اکنون این دانشگاه باید علاوه بر خدمات معمول و عمومی درمانی، خدماتی مثل کرونا و واکسیناسیون را هم ارائه دهد که با توجه به اینکه از ۶۰ پزشک ما ۲۵ تن به کرونا مبتلا شده اند، در شرایط بدی قرار داریم.


بیشتر بخوانید



ابراهیمی پور بیان کرد: شمار زیادی از بیماران بستری در بیمارستان‌های تربت حیدریه زیر ۵۰ سال دارند و روز گذشته یک جوان ۳۶ ساله بر اثر این بیماری جان باخت.

او تصریح کرد: در بحث تخت بیمارستانی مشکلی نداریم، چون ۱۰۰ تخت در یکسال گذشته به ظرفیت پذیرش بیمارستان نهم دی اضافه شد و از دیروز بخش اورژانس بیمارستان تازه ساز امام حسین (ع) نیز آماده سازی شده و نخستین گروه بیماران کرونایی امروز در این بیمارستان پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تأکید کرد: دورهمی‌های خانوادگی و مراسم جمعی از مهم‌ترین عوامل انتشار ویروس کرونا است و باید مردم از حضور در این نشست‌ها و مراسم پرهیز کنند تا وضعیت به شرایط پایدار برگردد.


انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.