دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی از افزایش مرگ و میر در گروه سنی زیر ۶۰ سال و تاثیر واکسیناسیون بر گروه پر خطر جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: ۴۲ درصد از موارد مرگ ناشی از کرونا بالای ۸۰ سال، ۲۴ درصد بین ۷۰ تا ۷۹ سال، ۱۶ درصد بین ۶۰ تا ۶۹ سال و ۱۸ درصد موارد مرگ زیر ۶۰ سال است.

او افزود: درصد موارد فوت در سنین بالا به تناسب زمان کاهش پیدا کرده است و برعکس به موارد فوت در گروه سنی پایین ۶۰ سال اضافه شده است.

شریف زاده اظهار کرد: در ابتلا شروع بیماری کرونا درصد موارد مرگ در گروه سنی زیر ۶۰ سال ۱۰ درصد بوده در صورتی که حالا ۱۸ درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واکسیناسیون باعث شده درصد موارد مرگ در گروه سنی پرخطر جامعه کمتر شود تصریح کرد: از ۷ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته ۳ مورد بالای ۷۰ سال، ۲ مورد بین ۶۰ تا ۷۰ سال و ۲ مورد زیر ۶۰ سال بوده است.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون بی وقفه ادامه دارد بیان کرد: تا روز گذشته ۱۹۰ هزار و ۲۸۱ نفر نوبت اول و ۶۸ هزار و ۴۱۸ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

شریف زاده ادامه داد: پوشش واکسیناسیون بالای ۱۸ سال در نوبت اول ۳۳ درصد و در نوبت دوم ۱۱/۹ درصد است.
در مجموع تاکنون ۳۰۱ هزار دز واکسن وارد استان شده که ۲۵۸ هزار و ۶۹۹ دز آن تلقیح شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.