هرچند سربیشه در وضعیت نارنجی قرار دارد، اما عادی انگاری ها می‌تواند بستر قرمز شدن وضعیت کرونا را در این شهرستان فراهم کند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  عادی انگاری‌ها روز به روز آتش کرونا را در سربیشه شعله ورتر می کند.

بیمارستان علی بن ابی طالب سربیشه دیگر تخت هایش گنجایش بیماران کرونایی را ندارد.

میرزایی مدیر داخلی بیمارستان سربیشه گفت: در پیک پنجم کرونا تعداد بیماران بستری کرونا افزایش یافته است.

او افزود : حدود ۱۱ تخت داریم که در اکثریت موارد بیمار بستری داریم.

پرستار بیمارستان هم گفت :  مدتی است مراجعه به بیمارستان زیاد شده است و روزانه ۱۰ تا ۱۵ تست مثبت داریم و اگر بیمار بدحال باشد به بیرجند اعزام می‌شود.

پرستار دیگری درحالی که از شدت خستگی ناراحت بود گفت :تعدادی از همشهری هایم ماسک نمی زنند و رعایت ضوابط بهداشتی را کنار گذاشته اند ، این باعث شده بعضی مواقع کم بیاوریم . عاجزانه از آنها درخواست می کنم  در خانه بمانند و دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

هرچند وضعیت کرونایی شهرستان نارنجی است، اما مراجعات برای تست کرونا افزایش یافته است و حدود ۳۰ درصد از تست‌های سریع و ۵۰ درصد از تست‌های pcr مثبت می‌شوند.

اما روند واکسیناسیون در این شهرستان با جدیت ادامه دارد و روزانه بالای ۱۵۰ دوز تزریق واکسن در دو نوبت صبح و عصر انجام می شود.

بیازی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سربیشه گفت:  حدود ۵۰ درصد افرادی که حائز شرایط واکسیناسیون در سربیشه هستند واکسینه شده اند.

تاکنون تست ۹۸۴ بیمار در سربیشه مثبت شده است و کرونا جان بیش از ۵۰ نفر از سربیشه را گرفته که تنها راه مقابله با آن رعایت نکات بهداشتی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.