مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: کار برداشت محصول پسته از سطح بیش از ۴هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی تربت جام از اواخر مردادماه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: کار برداشت محصول پسته از سطح بیش از ۴هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی تربت جام از اواخر مردادماه آغاز شده است. 

او افزود: با توجه به اقلیم بسیار خوب منطقه تربت جام که کشت پسته بسیار خوب جواب داده است و ارزش افزوده برای تولید کنندگان دارد، محصول کم آب طلب و ارز آور است و درسال جاری بیش از هزار هکتار سطح زیرکشت نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: باتوجه به اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۴هزار و ۷۰۰ تن محصول پسته درتربت جام برداشت شودمشکل این است که فقط یک کارخانه فرآوری پسته داریم و نیاز است به ازای هر هزار هکتار یک کارخانه فرآوری داشته باشیم و دراین رابطه به سرمایه گذاران متقاضی تسهیلات بانکی بادرصد پایین پراخت می‌شود.

عرفانیان بیان کرد: با توجه به اینکه برق چاه‌های کشاورزی درهفته دونوبت و هر مرحله ۶ ساعت قطع می‌شد خسارت زیادی با بخش کشاورزی وارد شد واز هرهکتارسه هزار کیلوگرم پسته برداشت می‌شود.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.