معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در شرایط استاندارد بایستی به ازای هر بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه یک پرستار اختصاص یابد که در شرایط بحرانی موجود در اصفهان این میزان به ازای سه بیمار با یک پرستار کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان اصفهان ۵۸ هزار پزشک در بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، موسسات و مطب‌ها خدمت رسانی می‌کنند و از این تعداد ۳۱ هزار نفر در بیمارستان‌های دولتی فعالیت دارند. این درحالی است که مراکز درمانی در  در استان اصفهان با چالش کمبود پزشک متخصص روبرو است.

وی ادامه داد: برای مثال بیمارستان داران،  با ۸۰ بیمار بستری کرونا و روزانه ۱۰۰ بیمار سرپایی به دو پزشک متخصص داخلی مجهز است و کمبود پزشک متخصص در استان اصفهان از چالش‌های جدی است.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: در ۱۸ ماه گذشته با شیوع کرونا، فشار سنگینی به کادر درمان استان اصفهان وارد شده است به گونه‌ای که در روز‌های سخت موج پنجم کرونا، تمام بیمارستان‌های استان اصفهان به درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته اند. وضعیت استان اصفهان هیچ خوب نیست و کماکان روند ابتلا در موج پنجم کرونا شیب صعودی دارد. در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند و به هزار و ۵۰۰ بیمار هم به صورت سرپایی رسیدگی‌های لازم می‌شود.

کلیدری تصریح کرد: با اینکه تمام بیمارستان‌های استان اصفهان به درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته اند، اما شاهد تشکیل صف بستری هستیم. این اتفاق را در بیمارستان‌های مرجع اورژانس بیماران غیرکرونایی هم شاهدیم به گونه‌ای که صف بیماران قلب در بیمارستان شهید چمران تشکیل شده است.

کلیدری به کمبود پرستار هم در اصفهان گریزی زد و گفت: در شرایط استاندارد بایستی به ازای هر بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه یک پرستار اختصاص یابد که در شرایط بحرانی موجود این میزان به ازای سه بیمار با یک پرستار کاهش یافته است و در بخش‌های عمومی هم هر پرستار از هشت بیمار مراقبت می کند  که فشار کار بر نیرو‌های پرستار افزایش یافته است و ما را از ارائه خدمات استاندارد دور کرده است.  

وی اظهار کرد: رزیدنت‌های بخش داخلی هم در این ایام با قدرت در خدمت بیماران مبتلا به کرونا هستند و در تمام شیفت‌ها دو برابر موظفی شان به درمان بیماران می‌پردازند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در بیمارستان‌های اصفهان هم تخت‌های سی سی یو به آی سی یو تبدیل شده است، چون چاره‌ای نداریم و بیماران بسیاری در صف انتظار خدمات بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی باز هم بر این نکته که هفته جاری و هفته آینده سخت‌ترین ایام کرونا است، تاکید کرد و گفت: موج سهمگین کرونا کماکان سیر صعودی دارد و متاسفانه بیماران کم سن و سال آماج مرگ و میر این ویروس قرار گرفته اند؛ بنابراین از مردم تقاضا دارم که دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی پیگیری کنند و از سهل انگاری و عادی انگاری ویروس کرونا بپرهیزند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.