رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هزینه‌های بسیار زیاد مراقبت از بیماران کرونایی، تأمین دارو و ملزومات، فشار مالی زیادی را بر حوزه سلامت استان وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه بازدید سر زده از بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرضا، گفت: شهرضا از نظر بیماری کرونا در وضعیت قرمز پر خطر قرار دارد و همچنین تعداد بیماران بستری در بیمارستان رو به افزایش است.

وی با اشاره به کمبود‌های استان اصفهان در حوزه سلامت، افزود: بازدید از بیمارستان شهرضا به منظور حمایت از پرسنل بهداشتی و کسب اطلاع از کمبود‌ها بود که اولین کمبودی که شهرستان شهرضا هم مانند دیگر شهر‌های استان با آن مواجه است کمبود پرسنل بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: تیم سلامت در شرایط قبل از کرونا هم با حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کردند، اما اکنون ما کمترین سرانه نیروی پرستار را نسبت به تخت‌های بیماران در استان اصفهان را داریم.

وی تصریح کرد: ظرفیت تخت‌ها بیش از حد معمول شده است و حجم بیماران کرونایی هر روز رو به افزایش است و معمولاً کمبود پرستار اکنون بیشتر از هر موقع خودش را نشان می‌دهد.

چنگیز با توجه به اینکه فشار کار بر روی پرسنل بهداشت بسیار زیاد شده است، گفت: تقریباً پرستاران ۱۸ ماه است که هیچ مرخصی و استراحتی نداشته‌اند و دائماً با استرس مواجهه با بیماران کرونایی رو به رو بوده‌اند و این طبیعی است که ظرفیت انسانی پرسنل بسیار شکننده شده باشد.

وی همچنین با اشاره به کمبود نقدینگی و اعتبارات بهداشتی در استان، بیان داشت: کمبود دوم هم که باز تنها اختصاص به شهرضا ندارد بحث کمبود اعتبارات است که به دلیل هزینه‌های بسیار زیاد مراقبت از بیماران کرونایی، تأمین دارو و ملزومات فشار مالی زیادی را بر استان وارد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: ما مردم را همکار خود می‌دانیم و لازم است که برای حفظ سلامتی خود تمام دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در مکان‌های تجمیعی سر بسته خودداری کنند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.