سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان از پلمب ۴۶ باشگاه ورزشی متخلف در استان همزمان با اِعمال محدودیت‌های کرونایی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد باقری مقدم سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: ۴۶ باشگاه ورزشی برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر توقف فعالیت، بصورت غیرمحسوس به پذیرش ورزشکار اقدام کرده بودند.

وی اضافه کرد: برَغم این اقدام، همکاری باشگاه‌های استان در زمان افزایش همه گیری کووید-۱۹ مطلوب بوده که این امر نشاندهنده توجه ورزشکاران به حفظ سلامت عمومی است.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: با توجه به موج جدید همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، ورزشکاران و باشگاه‌های ۱۳ رشته در شهر‌های قرمز استان اجازه فعالیت دارند و بقیه رشته‌ها مجاز به فعالیت نیستند.

باقری مقدم این رشته‌ها را شامل تیراندازی (اهداف پروازی و فضای باز) تیر و کمان، چوگان، دو و میدانی، سوارکاری، قایقرانی به جز دراگون بوت، کوهنوردی، گُلف، موتور سواری و اتومبیل رانی، دوچرخه سواری، شنا (در استخر‌های روباز) و والیبال ساحلی اعلام کرد.

وی افزود: همچنین رشته‌های ورزشی غیربرخوردی هیات‌های ورزشی ناشنوایان، همگانی، نابینایان، انجمن‌های ورزشی و جانبازان و معلولان نیز اجازه فعالیت دارند.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به مفید بودن فعالیت فیزیکی و ورزشی در اماکن باز یا در منزل برای تقویت بدن و مقابله با هرگونه بیماری تصریح کرد: برخلاف برخی اماکن مانند چایخانه‌ها و تالارها، بسیاری از مجموعه‌های ورزشی روباز از حیث انتشار ویروس، ایمن هستند.

باقری مقدم اظهار کرد: دسته بندی کنونی رشته‌های ورزشی مجاز به فعالیت در مقایسه با گذشته شرایط بهتری دارد، اما می‌توان بازهم این طبقه بندی را بهبود بخشید.

با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونای دلتا و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و در جهت مدیریت خیز پنجم کووید۱۹ در کشور، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شده بود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار