زالی آخرین وضعیت کرونای استان تهران و تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد:اگر آمار مراجعان کلی این هفته را با هفته قبل مقایسه کنیم کاهش ۳.۲ درصدی را داریم و مراجعان سرپایی هم ۲.۷ درصد کاهش یافته است. در بخش‌های عادی ۸ درصد و در بخش مراقبت‌های ویژه ۳ درصد کاهش داشته ایم. این شیب بسیار ملایم  و همچنان تهران در وضعیت قرمز قرار داریم.

وی ادامه داد:تجربه در تهران نشان می‌دهد وقتی که افول مراجعان و بستری شروع می‌شود تا کاهش مرگ و میر چیزی حدود ۱۲ روز نهفتگی آماری داریم و آمار‌ها کاهش نمی‌یابد. در حال حاضر در تهران ۹ هزار و ۹۷۵ بیمار در بیمارستان های تهران بستری هستند، ۲ هزار و ۴۴۲ بیمار تازه بستری شده اند و ۲۴۳ نفر هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

زالی گفت:در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۷۴۰ بیمار ترخیص شده اند که این عدد در حال نزدیک شدن به آمار بستری است و در روز‌های آینده می‌تواند شتاب بیشتری را به خود بگیرد. در استان تهران ۱۱۴ مرکز واکسیناسیون فعال هستند، تقریبا ما روزانه از عدد ۱۰۰ هزار واکسیناسیون گذشته ایم و در چند روز گذشته روزانه بیش از صدهزار دوز واکسن تزریق شده است.

وی بیان کرد:کاهش محسوس میزان مرگ و میر و بستری را در بیماران بالای ۶۰ سال شاهد هستیم که ناشی از اثر بخش واکسیناسیون است و درصد مرگ و میر بالای ۶۰ سال از ۸۰ سال به ۳۲ درصد رسیده است. بالاترین فوتی‌ها در گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ است و بعد از آن گروه‌های ۵۰ تا ۵۵ سال و ۴۵ تا ۵۰ سال است. پایین‌ترین مرگ و میر هم در هفته گذشته به ترتیب در گروه سنی بالای ۸۰ سال، زیر ۱۰ سال و ۱۰ تا ۲۰ سال است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران افزود:بالاترین میزان فوتی در ۲۰ مرداد است و سویه لامدا بیشترین جهش را در کرونا دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
الان فوتی ها از مرز 600گذشته خوابید یا مردم را نادان فرض کردین چرا هرچیز گردن مردم میندازین بی مدیریتی خودتون را کی باید جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
مها
۱۹:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خدایااااا
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
بیمارستانها واماکن عموی مثل مترو واتوبوس بازار ومساجد با سرکه ضدعفونی می کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
شما خواهشا چیزی نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
واکسن درجایی که زیاد بیشتر بزنید مساجدوبسته می شد بازار می بستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خواهش میکنم مردم را فریب ندید که کرونا در حال کاهش هست و مردم دوباره بریزند تو خیابان و مراسم و اینها کرونا تا زمانی که دارو براش کشف نشه همچنان قربانی میگیره و سرایتش بالاست و هیچ کاهشی هر چند موقت شاسد اتفاق بیافته ولی همچنان شدید هست
آخرین اخبار