مدیرکل انتقال خون خوزستان میزان اهدای خون از سوی مردم در تاسوعا و عاشورای حسینی را یک هزار و ۵۷۰ واحد عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی روز فیضی مدیر کل انتقال خون خوزستان گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی هم استانی‌ها با حضور در پایگاه‌های انتقال خون با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یک هزار و ۵۷۰ واحد خون اهدا کردند.

او با بیان اینکه ۶۱۴ واحد از این میزان خون، در پایگاه‌های انتقال خون در اهواز اهدا شده است، افزود: خوزستانی‌ها با وجود محدودیت کرونایی، گرمای هوا و ممنوعیت تردد امسال نیز کمک به همنوعان و بیماران نیازمند خون را فراموش نکردند.

فیضی به فعالیت و خونگیری ۲ پایگاه انتقال خون در اهواز و ۸ پایگاه در دزفول، بهبهان، آبادان، خرمشهر، اندیمشک، مسجدسلیمان، ایذه و شوشتر اشاره کرد و اظهار داشت: امسال با وجود وضعیت کرونا و محدودیت موجود، مردم با رعایت  اصول بهداشتی و شور و شعور حسینی، خون خود را به بیماران نیامند هدیه دادند و میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی نداشت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همیشه به همه گروه‌های خونی با اولویت منفی در خوزستان نیاز داریم، از مردم خواست با اهدای خون خود نجات بخش بیماران نیازمند باشند تا بیماری در نوبت انتظار خون جانش به خطر نیفتد.

به گفته مدیرکل انتقال خون خوزستان؛ بیماران تلاسمی، هموفیلی، تصادفی، مادران باردار از جمله گروه‌های نیازمند خون هستند که همواره باید خون کافی برای آن‌ها آماده باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.