مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به تداوم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان بر لزوم قرارگیری کتابداران در اولویت دریافت واکسن کرونا تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت کتابخانه‌های عمومی در خراسان رضوی، گفت: همزمان با شروع تعطیلات سراسری از هفته گذشته، بر اساس دستورالعمل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کلیه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از جمله استان خراسان رضوی تعطیل هستند و این تعطیلی حداقل تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

 مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس تا اطلاع ثانوی کلیه خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تعطیل بوده و امکان امانت کتاب و حضور در سالن‌های مطالعه فراهم نیست.

سبزیان در خصوص زمان از سرگیری فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد: منتظر دستورالعمل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای از سرگیری فعالیت‌ها یا تداوم تعطیلی در هفته‌های آینده هستیم.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به تلاش‌های این نهاد برای واکسیناسیون کتابداران، تصریح کرد: با توجه به اینکه کتابداران از جمله مشاغل خدماتی بوده که در ارتباط مستقیم با شهروندان قرار دارند، مکاتباتی در جهت قرارگیری این افراد در اولویت دریافت واکسن کرونا انجام شده و امیدواریم با انجام واکسیناسیون این افراد، کتابخانه‌ها هرچه سریع‌تر فعالیت‌های کامل خود را از سر بگیرند.

 مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تأکید کرد: در حال حاضر تعدادی از همکاران ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی با ویروس کرونا دست به گریبان‌اند و برخی از همکاران تاکنون چندبار به این بیماری مبتلا شدند. بر این اساس از نهاد‌های مسئول درخواست داریم کتابداران خراسان رضوی که در مجموع حدود ۴۰۰ نفر هستند در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفته و در برابر این بیماری واکسینه شوند.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.