مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: در شهربابک ۱۲ کارگاه به صورت سنتی به کار فرآوری عسل مشغول هستند و بیشتر عسل تولیدی در خود شهرستان مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منگلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی میانگین تولید عسل از هر کلنی ۲ تا ۳ کیلو گرم می‌باشد و در صورت انتقال کلنی‌ها به شهرستان‌های مجاور که شرایط اقلیمی مساعد تری نسبت به شهرستان دارند تولید هر کلنی تا ۷ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

او افزود: برداشت عسل از اواخر خرداد ماه شروع و تا اواسط تیر ماه ادامه داشت و به علت خشکسالی و کاهش نزولات جوی امسال عملکرد ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است و سال قبل میزان عسل تولیدی هر کلنی ۵ تا ۶ کیلوگرم بوده که امسال این میزان به نصف کاهش یافته است.

منگلی تصریح کرد: در این شهرستان ۱۹۰ نفر به صورت مستقیم به کار زنبور داری مشغول می‌باشند و در فصل برداشت عسل برای ۲۰ تا ۲۵ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌گردد.

او گفت: از هر کندوی زنبور عسل علاوه بر عسل محصولات دیگری مانند موم – گرده گل و به مقدار خیلی اندک ژل رویال برداشت می‌شود.

منگلی اظهار داشت: در شهرستان شهربابک ۱۲ کارگاه به صورت سنتی به کار فرآوری عسل مشغول می‌باشند.

او ابراز داشت: عسل تولیدی این شهرستان به علت تنوع پوشش گیاهی مراتع از کیفیت بالای برخوردار می‌باشد به همین دلیل بیشتر در خود شهرستان به فروش می‌رسند و مقدار جزئی به استان‌های یزد و اصفهان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.