نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس به بیان توضیحاتی درباره دلایل مخالفت خود با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فتح الله توسلی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درگذشت ۶۴۸ بیمار مبتلا به کرونا در روز گذشته، اظهار کرد: تورم و بیکاری سرسام آور در کشور در کنار تحریم‌های ظالمانه دشمنان خارجی موجبات ناامیدی مردم را فراهم کرده و زمینه بروز فساد شده به طوری که مردم به مسئولان بدبین شده اند به همین دلیل مردم منتظر آمدن فردی بودند که بتواند این روند را تغییر دهد و این مهم در ۲۸ خرداد با رأی به آقای رئیسی محقق شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رأی مردم حاوی پیام مهمی بود که باید معنی آن را درک کرد، افزود: جا دارد در روز پزشک از تک تک سربازان حوزه سلامت به دلیل فداکاری‌های دوران کرونا تقدیر و تشکر کنیم، در این مسیر بسیاری از کارکنان جان خود را در راه مبارزه با این بیماری منحوس از دست دادند.

وی با یادآوری اینکه تحصیلات وزیر پیشنهادی بهداشت در حوزه چشم پزشکی است، ادامه داد: در برنامه بلندمدت و ۱۱۷ صفحه‌ای آقای عین اللهی نشانه‌ای از فکر استراتژیک در حوزه سلامت دیده نمی‌شود و متاسفانه شاهد برخی کلی گویی‌ها در حوزه وزارت بهداشت هستیم و شاخص‌های سنجش پذیری در زمان‌های مناسب در این برنامه دیده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پزشک خانواده و نظام ارجاع از تکالیف اسناد بالادستی به شمار می‌آید، افزود: باید مشخص شود این دو موضوع در برنامه‌های وزیر چه جایگاهی دارد. همچنین پرونده سلامت الکترونیک کشور حدود ۱۰ سال است که معطل مانده و باید اجرایی شود.

وی با انتقاد از خروج تعداد زیادی از اساتید و ورود آن‌ها به بخش خصوصی که لطمات بسیاری به دانشجویان و بیمارستان‌های دولتی وارد کرده، گفت: برنامه وزیر برای جلوگیری از خروج اساتید از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی چیست، ضمن اینکه در برنامه دولت هیچ بندی در مورد جایگاه اخلاق و مقابله با زیرمیزی و فساد وجود ندارد.

توسلی با طرح این سوال که آقای وزیر نمی‌دانم برنامه‌ای که نوشته اید را خود خوانده اید یا نه، گفت: برنامه صحیح نیازمند داده‌ها و آمار دقیق و صحیح است، اما شما چگونه می‌خواهید براساس داده‌هایی تصمیم گیری کنید که حداقل مربوط به ۱۰ سال قبل است در حالی که بروزرسانی داده‌ها و اطلاعات نه تنها یک ضرورت بلکه برای شما یک تکلیف است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی علت اصلی مرگ ایرانیان بیماری‌های عروقی عنوان شده که این موضوع حداقل مربوط به ۵ سال قبل است و اکنون این کروناست که مردم را قتل عام می‌کند.

وی با بیان اینکه در برنامه وزیر عنوان شده آلزایمر ۱۰۳ درصد افزایش داشته که این آمار نیز حداقل مربوط به ۵ سال قبل است، ادامه داد: چنانچه این آمار صحیح و این روند ادامه داشته باشد حداقل جمعیت قابل توجهی از مردم دچار نسیان شدند.

توسلی افزود: در صفحه ۴۲ برنامه وزیر پیشنهادی ۱۲.۵ میلیون ایرانی را مبتلا به اختلالات روانی عنوان کرده ایم، اما در خصوص شدت و میزان اختلالات سخنی گفته نشده اگر این آمار درست باشد از هر ۴ نفر یک نفر مشکل روانی دارد، اما به نظر می‌رسد این آمار هم مربوط به ۱۰ سال قبل است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: آقای وزیر پیشنهادی برنامه‌های شما درحوزه واکسن که به صورت روزانه به روزرسانی می‌شود نیز مربوط به ۲ ماه قبل است.

توسلی تصریح کرد: در حالی که سازمان بهداشت جهانی طب سنتی را به رسمیت شناخته در کشور ما سخن گفتن از طب سنتی جرم است و حکیم خیراندیش با شکایت وزارت بهداشت و عوامل آن تاکنون ۵۷ بار راهی دادگاه شده است. شما هیچ برنامه‌ای برای مبارزه با مافیایی که اجازه نمی‌دهد طب سنتی جان بگیرد ارائه نکرده اید.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ درمجلس اضافه کرد: در حوزه نیروی انسانی بسیاری از کادر درمان در محلی غیر از محل سکونت خود خدمت می‌کنند که انگیزه و توان لازم برای اعلام کار ندارند، هزاران نفر از کادر درمان از کمترین حقوق و مزایا بهره‌مند بوده و در برنامه شما برای تبدیل وضعیت شما مطلبی نیافتم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف شما در اسناد بالادستی مقابله با آلودگی‌های تهدیدکننده سلامت است که در برنامه‌های شما راهکاری برای مقابله با این مهم ندیدم.

توسلی با اشاره به ابهاماتی که در سابقه وزیر پیشنهادی بهداشت وجود دارد، گفت: شما دوره‌های دکتری علوم آزمایشگاهی را لغو و آن را به کارشناسی تقلیل دادید که باید توضیح دهید که علت آن چه بود، همچنین در سال ۷۴، ۱۴ دانشکده پزشکی بیش از ۶۶۰ دانشجو پذیرش کرده که این رقم در سال ۸۳ با وجود ۱۶ دانشکده دندانپزشکی به ۴۳۰ دانشجو کاهش یافته است.

وی افزود: حضور همزمان وزیر پیشنهادی در بخش خصوصی و دولتی ممنوعیت داشته، اما آقای عین اللهی با وجود دارا بودن کرسی در دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان شهید لبافی نژاد دارای مطب خصوصی در بیمارستان خصوصی نگاه واقع در خیابان گل نبی و مجتمع خصوصی قائم بوده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت تصریح کرد: آقای عین اللهی آقازاده و داماد شما آقای دکتر رضایی و سرکارخانم ندا عبداللهی که در سال ۹۵ از استان گلستان فارغ التحصیل شده اند برابر سند محضری موظف بودند که ۴۸ ماه در مناطق موردنیاز خدمت کنند اول اینکه محل خدمت آن‌ها در دماوند تعیین گردید و ثانیا بعد از ۲.۵ سال به تهران منتقل شدند که ان شاءالله هیچ رانت و پارتی در این زمینه وجود نداشته فقط سوال این است که چرا با وجود اینکه شهرستان‌ها به شدت به این نیرو‌ها نیاز دارند هردو بزرگوار به تهران منتقل شده اند آن هم دقیقا در زمانی که شما به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس معرفی شده اید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار