نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس به بیان توضیحاتی درباره دلایل موافقت خود با وزیر پیشنهادی بهداشت پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید جلیل میرمحمدی نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت اظهار کرد: ابتدا لازم است بگوئیم که گویا امروز جلسه استیضاح عین اللهی است و باید پاسخگوی عملکرد هشت سال آینده هم باشد. 

وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه درست است که وزیر پیشنهادی بهداشت معصوم نیست و  نقطه قوت و ضعف دارد؛ وی فردی جهادی و پای کار است. بحث کرونا قرار نیست در وزارت بهداشت حل شود.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: کرونا یک بحث جمعی است. مدیریت کرونا کار دولت و همه ارگان‌ها است و نمی توان آن را فقط در وزارت بهداشت حل کرد. 

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: موفقیت وزیر مشروط به همکاری همه ارگان‌ها است. باید لاک داون کامل و واکسیناسیون داشته باشیم که کرونا مهار شود. طب سنتی را عین اللهی راه اندازی کرد، ولی در این ۸ سال آن را از بین بردند.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برنامه‌های عین اللهی مورد نقد واقع شد، ولی اگر او برنامه هم نداشته باشد با اجرای برنامه توسعه ششم و سند ابلاغی حضرت آقا در حوزه سلامت موفق خواهد بود. اگر می‌خواهید تعارض منافع نباشد تمام تلاش خود را بکنید تا وزیر پیشنهادی بهداشت به وزارت برسد و رای اعتماد بگیرد.

میرمحمدی افزود: مناطق محروم و توسعه مناطق محروم برای وزیر پیشنهادی مهم است. بحث کاهش ظرفیت‌های پذیرش دانشجوی پزشکی در زمان عین اللهی و ریاست وی بر دانشگاه‌ها اتفاق افتاد و مناسب بود. پاشنه آشیل بعداشت کشور کمبود پزشک بومی گزینی و توزیع مناسب است و این اتفاق با اقدامات عین اللهی اتفاق خواهد افتاد.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: عین اللهی با توجه به اینکه در ستاد وزارت بهداشت، در جامعه علمی، در جنگ و بسیج جامعه پزشکی بوده می‌تواند مجموعه درون و بیرون دولت را پای کار بیاورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار