فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در سفر به شمال سیستان و بلوچستان از شروع به کار برای ساخت خانه‌ای ایمن در روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سردار محمد پاکپور  فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: تامین آب مورد نیاز مصرفی یکی از مشکلات مردم در منطقه قرقری سیستان بود که برای کاهش آلام آنان، اقدام به راه اندازی مخازن مناسب و آبرسانی با تانکر‌های آب سیار با ظرفیت ۱۸ تا ۳۰ هزار لیتر در منطقه کردیم.

سردار محمد پاکپور  افزود: در ۲۰ روز گذشته سفری به منطقه سیستان داشتیم که در این سفر بر رسیدگی برخی از مشکلات تاکید شد و امروز اغلب اقدامات برنامه ریزی و انجام شده و برخی نیز در دست اجرا است.

وی افزود: بعضی از روستا‌های حوزه شهرستان هیرمند و بخش قرقری با مشکل مواد اولیه غذایی مواجه بودند که در این زمینه قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان بسته‌های معیشتی تهیه و در بین مردم منطقه توزیع کردند که این اقدام همچنان تداوم دارد.

پاکپور گفت: مشکلات بهداشتی _ درمانی معضل دیگر مردم در این منطقه بود که به آن‌ها قول استقرار یک بیمارستان سیار تخصصی دادیم تا اقدامات درمانی شروع شود و با توجه به پراکندگی روستا‌ها در منطقه هیرمند تیم‌های پزشکی متخصص نیز تشکیل و به روستا‌ها مراجعه و خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز را به افراد مورد نظر ارائه کردند.

وی اظهار کرد: اگر بیمارانی هم نیاز به رسیدگی بیشتر داشت به بیمارستان‌های استان و بیمارستان حضرت نبی اکرم (س) زاهدان منتقل شدند تا با هزینه‌های سپاه تحت مداوا قرار گیرند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این منطقه خانه‌هایی هم است که نیاز به بازسازی و بهسازی داشت و یا باید از ابتدا ساخته می‌شد، که این اقدام نیز در دستور کار سپاه پاسداران قرار گرفت و خانه‌ها، مساجد و مدارسی که نیاز به تعمیر دارند مرمت شده و یا مجدد ساخته می‌شوند.

پاکپور گفت: یک بیمارستان سیار تخصصی نیز در این مدت در منطقه صفر مرزی کشتگان شهرستان سراوان برپا کردیم که ۱۰ روز در منطقه مستقر و در این مدت قریب به ۱۴ هزار نفر از خدمات درمانی آن بهره‌مند شدند.

این مقام مسئول افزود: در این بین تعدادی از بیماران که نیاز به انجام عمل جراحی داشتند هم در همان منطقه درمان شده و آن دسته از بیماران که نیاز به رسیدگی بیشتر داشتند با هزینه‌های نیروی زمینی سپاه به سایر بیمارستان‌ها اعزام شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار