رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این آمادگی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بیش از ۲ تا ۳ برابر ظرفیت کنونی به شرط مهیا شدن واکسن تزریق انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ثبت نام گروه سنی جدید، متولدین ۱۳۵۰ و ماقبل آن برای تزریق واکسن کرونا در استان در حال انجام است.

او افزود: امیدواریم، در شهریورماه تعداد واکسن بیشتری به استان برسد چرا که این آمادگی در استان وجود دارد که بیش از ۲ تا ۳ برابر ظرفیت کنونی به شرط مهیا شدن واکسن تزریق انجام شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: مدارس قطعا از مهرماه بازگشایی می‌شوند، ولی ابتدا بصورت مجازی است، مقرر شده است، با هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل‌های خاصی تدوین شود که در برخی شرایط خاص مدارس بصورت حضوری بازگشایی شوند.

او ادامه داد: پنج هزار دوز واکسن کوو ایران برکت در دو مرحله به چهارمحال و بختیاری وارد شده است و دوز دوم این واکسن به گروه‌های هدف در استان تزریق می‌شود.

شیرانی گفت: فرایند واکسیناسیون کرونا در استان وارد مرحله جدیدی شده و سرعت گرفته است و براساس تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس جمهور در تلاش هستیم که بتوانیم این فرایند را به نقطه خوبی برسانیم.

او افزود: از ابتدای تزریق واکسن کرونا، فرایند واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری بی‌وقفه در حال انجام است به غیر از یک‌روز کاری که در دو شهرستان به علت تاخیر در ارسال محموله واکسن با عدم تزریق مواجه بودیم، در سایر روزها این فرایند به سرعت تداوم داشت.

شیرانی اضافه کرد: در روز تاسوعا سه هزار دوز و در روز عاشورای حسینی دو هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در استان تزریق شد درحالی که برنامه واکسیناسیون سایر استان‌ها در این ایام متوقف بود و تزریقی صورت نگرفت.

او ادامه داد: از آغاز توزیع واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون طی ۲۵ مرحله واکسن وارد استان شده که شامل ۲۳۹ هزار و ۵۹۴ دوز واکسن است که از این تعداد، ۲۳۳ هزار و ۹۱۵ دوز واکسن کرونا در پایگاه‌های تجمیعی و مراکز بهداشتی و درمانی به گروه‌های سنی مختلف و گروه‌های پرخطر تزریق شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار