سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی گفت: دو واحد تولید گاز اکسیژن در مشهد تا اواخر این هفته وارد چرخه تولید می‌شوند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد خزایی سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ عدد کپسول اکسیژن از طریق خیرین بخش خصوصی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شده است گفت: متاسفانه در کشور تنها تولید کننده کپسول در شهرستان خوی قرار دارد، نبود کارخانه تولیدکننده در استان موجب شده که تهیه کپسول اکسیژن با سختی‌هایی همراه باشد.

وی افزود:با تلاش‌های صورت گرفته از طریق استانداری خراسان رضوی ۷۰ تن اکسیژن مایع از استان‌های  بوشهر اصفهان، هرمزگان و بوشهر با هزینه گزافی وارد مشهد شده است.

این مسئول ادامه داد: درشهرستان‌های استان خراسان رضوی به جز مشهد، کمبود اکسیژن نداریم لذا با دانشگاه علوم پزشکی مشهد توافق شده است که با ارسال کپسول‌های خالی به  تربت حیدریه و تحویل آن از این ظرفیت استفاده شود.


بیشتر بخوانید 



خزایی بیان کرد: دو واحد تولید گاز اکسیژن در مشهد  تا اواخر این هفته وارد چرخه تولید می‌شوند که با این اقدام ۶۰ درصد به ظرفیت تولید کپسول اضافه خواهد شد  که دیگر درزمینه تامین گاز اکسیژن کمبودی نخواهیم داشت.

سرپرست سازمان صمت  ادامه داد: تا الان روزانه بیش از  ۳۵۰۰ کپسول  در مشهد تولید می‌شده است که با ورود این دو واحد صنعتی گاز اکسیژن به چرخه تولید، ۱۳۰۰ کپسول دیگر روزانه به تولید مشهد اضافه می‌شود لذا این اطمینان را می‌دهیم که دیگر در زمینه گاز اکسیژن کمبودی نخواهیم داشت.

وی  با اشاره به طولانی بودن صف‌های اکسیژن تصریح کرد:بعضی کارخانه‌های تولید اکسیژن با بیمارستان‌ها قرارداد دارند که متعهد به تامین آن است، اما از این پس قرار است

سرپرست سازمان صمت خراسان رضو ی تاکید  کرد:بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیاز خود را از دو واحد تولیدی جدید تامین کنند و نیاز مردمی در بخش خانگی از دو کارخانه نزدیک شهرانجام شود با این تمهیدات، صف تامین اکسیژن خانگی و مراکز درمانی از یکدیگر جدا می‌شود ودیگر شاهد شلوغی نخواهیم بود.

وی افزود:با شروع به کار دو واحد تولیدی گاز اکسیژن صف تقاضا خواهد شکست و به سمت تعادل پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اینها که انجام داره می شه کار خاصی نیست وظیفه است . کار اساسی کنید تو رو خدا سرعت واکسیناسیون رو بالا ببرید تا مردم نگیرند و تعطیل کنید تا زنجیره انتقال شکسته بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
واقعا راه دیگه ای نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
صف ها خییلی طولانیه. طور خدا رسیدگی کنید بیشتر کرونا میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
قیمتش هاشم ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خداکنه ما که پدرمون دراومد