فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: تاثیر حضور حضرت آقا در هشت سال دفاع مقدس و در سه دهه اخیر خیلی تعیین کننده بوده طوری که هیچگاه اجازه ندادند ما در تله دشمن گرفتار شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در نشست تخصصی مبنا با موضوع تاثیر تدابیر و سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی کشور که توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تاثیر حضور حضرت آقا در هشت سال دفاع مقدس و نقش ایشون بخصوص در سه دهه اخیر خیلی تعیین کننده بوده است و یکی از آن‌ها بحث دشمن شناسی و شم اطلاعاتی ایشان است.

او با بیان اینکه ما در سه دهه اخیر از توطئه‌های بزرگ و تله‌هایی که دشمن سر راه ما گذاشته بود عبور کردیم، گفت: مثلا در بحث آزادسازی کویت در جنگ اول عراق، خیلی‌ها از داخل کشور گفتند صدام الان نقش خالد ابن ولید را دارد و باید در کنار او قرار بگیریم و با آمریکا بجنگیم، تنها کسی که خوب تشخیص داد که این تله است و دو طرف جبهه هم باطل است، حضرت آقا بودند و ایشان اجازه ندادند کشور در این تله گرفتار شوند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: منطق حضرت آقا در جلسات با فرماندهان نیرو‌های مسلح نشان از تسلط ایشان را دارد، اینکه در اطراف ما ارتش‌ها از بین رفته و تضعیف گشته و ناامنی‌ها زیاد شده، همه طرح‌های غربی‌ها است، اما هدف اصلی‌شان ایران بوده است.

او افزود: این طرح استکبار برای کل منطقه و در راس آن‌ها ایران بود، اما مقام معظم رهبری هیچگاه اجازه ندادند ما در این تله گرفتار شویم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ما یک روحیه سلحشوری و شجاعت و ظلم‌ستیزی دارند، گفت: نیرو‌های مسلح احساس قدرت می‌کنند که ناشی از تربیتی است که در دوران بعد از پیروزی انقلاب و به ویژه در سه دهه اخیر پیدا کردند. امروز همه پذیرفته اند، راهکار نظامی در برابر ایران منتفی است.

او با بیان اینکه حوزه سوم حوزه صنعتی دفاعی ما در حوزه تسلیحاتی هم حضرت آقا در واقع در سال‌های بعد از جنگ ما را به خودکفایی و بومی سازی ترغیب کردند، ولی اینکه چه مسیری بروید و چه سلاحی را بومی بکنید نکته مهمی است، گفت: در حوزه موشکی که از سال ۱۳۶۳ شروع شد در سال‌های مختلف تاکید وجود داشت، شرق و غرب سراغ هواپیما برای تهاجمی رفتند، ما اگر این مسیر را میرفتیم، الان دنیا رسیده به هواپیمای نسل ۵ ما اگر این مسیر را میرفتیم احتمالا داشتیم در نسل ۳ درجا می‌زدیم، ولی اینکه ما مسیری را انتخاب کردیم که بجای اینکه پشت سر دشمن باشیم، در مقابل آن‌ها در آمدیم.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: ما دنبال تسلیحاتی بودیم که این‌ها از یک نقطه‌ای بتوانیم موفقیت به دست بیاوریم که تمام توانمندی دشمن را ناکارآمد کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.