معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۲۱۵ تن و ۸۱۷ کیلوگرم مرغ زنده قاچاق و خارج از شبکه توزیع از کشتارگاه‌های متخلف سطح استان کشف و ضبط شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد،یوسف مرادی،معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: بر حسب گزارش‌های دریافتی و بازرسی‌های انجام شده از کشتارگاه‌های صنعتی مرغ در استان، این میزان کالای قاچاق از هشت کشتارگاه متخلف کشف شد.

وی افزود: پرونده تخلفاتی این واحد‌ها به ارزش ۵۳ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی اضافه کرد: اوایل مرداد ماه جاری نیز بر حسب گزارش‌های رسیده و بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های صنعتی تولید مرغ گوشتی، سه واحد به دلیل عرضه خارج از شبکه ۱۲۰ تن مرغ زنده متخلف شناخته شدند که پرونده تخلفاتی این واحد‌ها به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

مرادی یادآور شد: واحد‌های صنفی و خدماتی متخلف این استان طی سه ماهه ابتدایی امسال ۲۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی استان از جمله کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، درج نکردن قیمت، نقض شیوه نامه های بهداشتی و امتناع از ارائه فاکتور، مراتب را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند.

از مجموع ۶۲۰ مرغداری استان حدود ۵۵۰ واحد فعال است و ۱۱۵ واحد خرده فروشی، ۱۴ عمده فروشی گوشت مرغ دارای پروانه و چهار کشتارگاه در شهرستان خرم آباد است.

حدود ۵۳ هزار واحد صنفی در لرستان وجود دارد که سهم خرم آباد از این تعداد حدود ۱۷ هزار واحد است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.