مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از کشتار ۲ هزار و ۶۰۳ دام در کشتارگاه‌های دام استان در دهه اول محرم خبر داد.

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امسال در دهه اول محرم ۲ هزار و ۶۰۳ دام در کشتارگاه‌های استان توسط دامپزشکان بازرسی و سپس کشتار شدند.

او افزود: از این تعداد ۴ لاشه ضبط و از چرخه مصرف خارج شدند.

اصغرزاده با اشاره به اینکه ۱۱ لاشه اصلاحی داشته ایم اظهار کرد: امسال در دهه اول محرم در مجموع ۱۰۰ کیلوگرم گوشت معدوم شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: امسال ۵۵ ریه، ۴ کلیه و ۴۶ کبد ضبط و از چرخه مصرف خارج شد؛ همچنین ۷۷ کبد نیز اصلاح شده است.

او با اشاره به اینکه امسال ۱۶ اکیپ ثابت و ۲۸ اکیپ سیار کار نظارت بر کشتار دام را بر عهده داشته اند تصریح کرد: تیم‌های دامپزشکی از دهه اول محرم تا پایان روز عاشورا بر ذبح دام‌ها نظارت داشته اند.

اصغرزاده گفت: تیم‌های دامپزشکی شامل ۱۶ دامپزشک، ۴۱ بازرس بهداشت و ۱۳ ناظر شرعی بوده که بر کشتار دام‌ها نظارت داشته اند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال میزان همکاری مردم و هیئت‌ها با دامپزشکی افزایش چشمگیری داشته است و حتی هیئت‌هایی که قربانگاه داشتند هم دام‌های خود را در کشتارگاه‌ها ذبح کردند.

او با بیان اینکه در ایام عید قربان امسال، بیش از ۴ هزار دام سبک و سنگین با همکاری مردم در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است گفت: دام‌ها در کشتارگاه، ابتدا توسط دامپزشک معاینه می‌شوند و پس از کشتار با حضور ناظران شرعی و بهداشتی به مدت ۲۴ ساعت در پیش سرد نگهداری می‌شوند و سپس تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.