استفاده از کود ارگانیک در سطح مزارع گوجه فرنگی شهرستان اراک موجب افزایش برداشت محصول شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در حالی که میانگین برداشت گوجه فرنگی در استان مرکزی بین ۴۰ تا ۴۵ تن در هکتار است استفاده از کود ارگانیک موجب شده میانگین برداشت محصول در سطح مزارع شهرستان اراک به ۵۰ تا ۶۰ تن در هکتار برسد که ۱۰ تن از میانگین استانی بیشتر است.

یارمحمدی رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان اراک در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: استفاده از کود ارگانیک در سطح مزارع شهرستان اراک باعث شده تا میانگین برداشت در هرهکتار به ۵۰ تا ۶۰ تن در هکتار برسد.

یارمحمدی افزود: امسال ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان اراک زیرکشت گوجه فرنگی رفته که با آغاز برداشت این محصول پیش بینی می‌شود حدود ۵ هزار تن تن محصول برداشت شود.

او اضافه کرد: کشت گوجه فرنگی در سطح شهرستان اراک در چند سال اخیر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به خاطر درآمدزایی و اشتغالزایی که دارد کشاورزان به این کشت روی آوردند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان اراک بیان کرد: محصول تولیدی علاوه بر مصرف استان، به استان‌های همجوار از جمله تهران، قم، همدان، اصفهان و سایر استان‌ها برای صنایع تبدیلی و صنایع غذایی ارسال می‌شود.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان اراک به کشاورزان توصیه کرد در کشت محصول گوجه فرنگی رعایت الگوی کشت و استفاده از آبیاری‌های نوین را مدنظر داشته باشند.

برداشت محصول گوجه فرنگی از سطح ۷۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده و بر اساس شرایط آب و هوایی تا مهرماه ادامه دارد.

میانگین متوسط عملکرد این محصول در استان مرکزی ۴۰ تا ۴۵ تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار تن گوجه فرنگی دراستان مرکزی برداشت شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.