نماینده تربت حیدریه در مجلس گفت: از سال ۶۴ حجت الاسلام خطیب وارد وزارت اطلاعات شده و این نقطه قوت اوست.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم گفت: در بررسی صلاحیت ها باید شاخص داشت که اگر این شاخص‌ها دقیق باشد خروجی ما مطلوب و به نفع مردم است. اگر هم شاخص‌های ما شب نامه ها و شنیده ها و همچنین حرف‌های درگوشی و فضای مجازی شود، بررسی ها و انتخاب ما درخور انقلاب و مجلس انقلابی نخواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های وزارت، سابقه و مدیریت اجرایی در آن وزارتخانه است که حجت ‌الاسلام خطیب و وزیر معرفی شده‌ باتجربه است.

زنگنه بیان کرد: از سال ۶۴ حجت الاسلام خطیب وارد وزارت اطلاعات شده و این نقطه قوت اوست. نباید ایرادها را گرفت و بزرگ کرد. کدام یک از مجریان در کشور بیش از ۴ دهه مسئول بودند و ایراد نداشتند؟ برخی یک یا دو سال سابقه داشتند اما حجت الاسلام خطیب ۱۲ سال مدیرکل اطلاعات قم بود و شش سال مسئولیت حوزه معاونت خارجی و نهضت ها را در سالهای گذشته بر عهده داشته است.

این نماینده گفت: اگر حجت‌الاسلام خطیب ناکارآمد بوده نباید ۴۰ سال در مسئولیت‌های مختلف امنیتی حضور می داشت. به وزیر پیشنهادی اطلاعات ایراد می‌گیرند که به نیروهای انقلابی توجه نداشته است. اما وی پس از سال ۸۹ به حراست دفتر رهبری می رود و همچنین از سال ۹۱ تا پایان مسئولیت رئیس سابق قوه قضائیه در حفاظت این قوه فعالیت کرده است.

زنگنه تصریح کرد: میان وزرای آقای رئیسی مثل حجت الاسلام خطیب سابقه‌ای در وزارتخانه‌های مربوط نداشته‌ایم. نشان مدیرکل اطلاعات مانند تشکل های دانشجویی و مردمی نیست و نباید توقع داشت مانند گروه‌های مردمی عمل کند. مدیرکل اطلاعات به عنوان یک مسئول امنیتی برخورده متفاوتی با فتنه ها دارد.

نماینده تربت حیدریه افزود: وزرایی مانند وزیر اطلاعات در انتخابشان از نظر رهبری بهره برداری می شود. به علاوه در موضوع طبری که برخی به حجت‌الاسلام خطیب ایراد می‌گیرند باید گفت که بر اساس تصمیم عالی دستگاه‌های امنیتی این موضوع به اطلاعات سپاه سپرده شد و بیشترین همکاری هم صورت گرفت.

وی بیان کرد: وزارتخانه‌ها نگاه های بیرونی هم دارند. نگاه بیرونی به رای ما وجود دارد و قطعاً رای بالا به حجت الاسلام خطیب که بیش از ۱۶ سال در قم اقدامات خوبی در حوزه ضد جاسوسی هم داشته و قضایای مانند مسائل مربوط به مهدی هاشمی در زمان وی پیگیری شده، می‌تواند به عرفان های نوپدید و سرویس های جاسوسی کشورهای دیگر پیام دهد. باید با بالاترین رای به حجت‌الاسلام خطیب این پیام را ارسال کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا سلیمی
۱۲:۰۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام وعرض ادب وتبریک بمناسبت آغاز سال نو حقیر سرباز گوچکی هستم ودر این خصوص نمیتوانم اضهار نظر کنم ولی کشور مارا امام زمان مراقبت می‌کند وبا هوشیاری سربازان گمنام امام زمان ورهنمود های رهبر پیروز هستیم واز ایشان کارهای فعالیت های خوبی شنیده وایشان را قبول دارم وامیدوارم بخاطر باز گو کردن مشکلاتی اینجانب را از نزدیک زیارت کنم وبرای ایشان وهمه سربازان ملت و ولایت آرزوی سلامتی وسربلند را از خداوند متعال خواهانم
آخرین اخبار