نماینده مردم خمین گفت: ما در مجلس شاهد هستیم که بعضی از نمایندگان در اظهارنظراتشان مسائلی را مطرح می‌کنند که بیشتر به مسائل قومیتی بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: اخطار من براساس  اصل نهم اصل ۶۷ و اصل هشتاد و ششم قانون اساسی است؛ در اصل نهم می‌فرماید که در جمهوری اسلامی ایران آزادی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آن ها وظیفه دولت و آحاد ملت است و هیچ فرد یا گروهی یا مقامی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به  استقلال سیاسی و فرهنگی کم ترین خدشه‌ای وارد کند.

وی افزود: ما در قانون اساسی در اصل ۶۷  سوگند یاد کردیم که از قانون اساسی دفاع کنیم و رعایت مصالح کشور را داشته باشیم و اصل ۸۶ می‌گوید که  نمایندگان مجلس در اظهارنظر آزاد هستند؛ ما در شرایطی قرار داریم که  انسجام ملی هم نهضت را به پیروزی رسانده و هم ما را تا این لحظه در عرصه‌های مختلف از آزمون‌های سخت پیروزی کرده است. ما در مجلس شاهد هستیم که بعضی از عزیزان با کم دقتی گاهی وقت‌ها در بیانات و  اظهار نظراتشان  مسائلی را مطرح می‌کنند که بیشتر به مسائل قومیتی و نژادی برمی گردد، این استقلال و تمامیت ارضی و وحدت کلمه ای که در کشور تا به الان برقرار بوده و جزو اصول قانون اساسی بوده گاهی وقت ها مورد بی دقتی قرار گرفته و در دراز مدت می‌تواند به تهدیدی علیه نظام تبدیل شود.

قالیباف در پاسخ به اخطار قانون اساسی این نماینده گفت: این اخطار به جاست،  انشالله همه عزیزان رعایت کنند، مقام معظم رهبری هم در همین مجلس در ارتباط ویدئو کنفرانسی که داشتند تأکیدکردند که به  موضوعات قومی و قومی گرایی پرداخته نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار