برداشت ارقام محلی برنج نظیر طارم در مازندران پایان یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عزیزالله شهیدی فر رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ارقام محلی و میان رس برنج در مازندران برداشت شده است، گفت: ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران امسال زیر کشت ارقام محلی مانند طارم و ارقام پیش رس مانند فجر و خزر رفته بود.

او سطح زیر کشت برنج استان را ۲۱۵هزار هکتار اعلام کرد و افزود: برداشت برنج در ۳۵ هزار هکتار از شالیزار‌های شرق و برخی مناطق مرکزی استان ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این شالیزار‌ها امسال زیر کشت ارقام پرمحصل نظیر ندا و تعمت رفته است و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته برداشت شود.

شهیدی فر با بیان این که سطح زیر کشت برنج مازندران امسال تفاوت چندانی با پارسال نداشته است، افزود: وضعیت تولید برنج به لحاظ کیفی نیز امسال مطلوب است.

او ادامه داد: اگرچه میزان برداشت برنج در برخی مناطق به دلیل مشکلات کم آبی کمی کاهش داشته است، اما با توجه به اینکه ۶۵ هزار هکتار از شالیزار‌های استان امسال زیر کشت ارقام پرمحصول رفته است کمبودی در میزان تولید برنج به چشم نمی‌خورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۸۵هزار هکتار از شالیزار‌های استان نیز به دو روش نشای دوباره و پرورش رتون بعد از برداشت اول زیر کشت برنج رفته است.

مازندران با تولید بیش از ۹۰۰ هزار تن برنج سفید، ۴۲ درصد برنج کشور را تامین می‌کند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار