مردانی:

در شرایط قرمز باید دو سوم کارکنان دورکار باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به شرایط قرمز کرونایی در تمامی شهرستان‌های استان باید مصوبه دورکاری رعایت شود و در شرایط قرمز باید دو سوم کارکنان دورکار باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از امروز ادارات، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی فعالیت خود را آغاز می‌کنند اظهار داشت: باتوجه به شرایط قرمز کرونایی در تمامی شهرستان‌های استان باید مصوبه دورکاری رعایت شود، در شرایط قرمز باید دو سوم کارکنان در دورکاری باشند.

او افزود: طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان آمار ابتلا به کرونا در استان همچنان صعودی است و هنوز در پیک پنجم به قله نرسیده ایم، این مسئله بسیار نگران‌کننده است.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: برای عبور از پیک پنجم کرونا نیازمند بسیج همگانی و همکاری تمامی نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم، ائمه جمعه و جماعات برای حفظ سلامت مردم، کمک به کادر درمان و کاهش شیوع کرونا تصمیم گرفتند که نماز جمعه در شهر‌های مختلف برگزار نشود که این اقدام قابل تقدیر است.

او با تاکید بر اینکه برای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حساسیت رعایت شود، ادامه داد: باید تیم‌های نظارتی به جهت جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع و مراسم ترحیم نظارت در هفته‌های پیش رو را تشدید کنند.

مردانی با اشاره به بسیج امکانات در بحث مدیریت بیماری کرونا گفت: بیمارستان سیدالشهدا فارسان ظرفیتی برای پذیرش بیماران کرونایی نداشت، به همین دلیل با همکاری جمعیت هلال‌احمر یک بیمارستان صحرایی ۳۰ تختخوابی در این شهرستان دایر شد.

او افزود: سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) ۹۰ پرستار و کمک پرستار و همچنین مقداری تجهیزات برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد، همچنین نیروی انتظامی نیز تعدادی پرستار، پزشک و تجهیزات در اختیار خود را به همین منظور به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد، مجمع خیرین نیز تعدادی دستگاه اکسیژن‌ساز به این مراکز درمانی اهدا کرد.

مردانی اضافه کرد: بیمارستان پارسیان شهرکرد دو بخش با ۴۰ تخت را به بستری بیماران کرونایی در مرکز استان اختصاص داد، اما تاکنون هیچ پزشکی بیماری را به این بیمارستان ارجاع نداده است، مقرر شد در صورت امکان بیماران غیرکرونایی بیمارستان‌های هاجر و کاشانی با تعرفه دولتی در این بیمارستان پذیرش شوند، برای احداث بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی در چهارمحال و بختیاری از ارتش درخواست کمک شده است.

او با بیان اینکه ممنوعیت و محدودیت‌های تردد تا پنجم شهریورماه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تمدید شد، ادامه داد: نیروی انتظامی باید با قوت از ورود خودرو‌های غیربومی به استان جلوگیری کند و تمامی خودرو‌های غیربومی به مبدا عودت داده شود، می‌توان از ظرفیت نیرو‌های بسیجی در کنترل مبادی ورودی و خروجی استان استفاده کرد.

مردانی با تاکید بر اینکه فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شرایط قرمز کرونایی ممنوع است گفت: از اصناف و بازاریان خواهشمندیم در این شرایط همکاری لازم را با ستاد کرونا داشته باشند و اصنافی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضرورتی ندارد، هم‌چنان تعطیل باشد و بازار نیز از ساعت هشت شب تعطیل شود.

او در پایان تاکید کرد: مراکز تفریحی، توریستی، پارک‌ها و بوستان‌ها نیز هم‌چنان تعطیل باشند و شهرداران و دهیاران بر این مسئله نظارت کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار