معاون مدیر عملیات منطقه‌ای ستاد مشترک ارتش آمریکا از خروج ۱۷ هزار نفر در جریان تخلیه از افغانستان سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ویلیام تیلور، معاون مدیر عملیات منطقه‌ای ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی از خروج نزدیک به ۱۷ هزار نفر در جریان تخلیه از افغانستان سخن گفت.

او گفت: عملیات تخلیه از افغانستان ادامه دارد. در ۲۴ ساعت گذشته هواپیما‌هایی بین قطر و آلمان برای ایمن ساختن روند خروج از افغانستان به پرواز درآمده اند.

او در ادامه افزود: از زمان آغاز روند تخلیه، نزدیک به ۱۷ هزار نفر از افغانستان تخلیه شده اند. از ۱۴ اوت، ما هزار سرباز را در افغانستان مستقر کردیم. حدود ۵۸۰۰ سرباز آمریکایی در خاک افغانستان حضور دارند.

ژنرال ویلیام تیلور همچنین گفت: اطلاعی از داده‌هایی که از گروه‌های سخن می‌گویند که به دنبال نوعی خشونت در فرودگاه کابل سخن هستند، نداریم.

گفتنی است دو روز پیش نیز ژنرال «ویلیام تیلور» در اظهاراتی اعلام کرده بود تعدادی از جنگنده اف-۱۸ این کشور بر فراز کابل، پایتخت افغانستان، پرواز کردند تا از امنیت در این منطقه اطمینان حاصل شود.

او در بخشی از سخنان خود گفته بود: «در ۲۴ ساعت گذشته، جنگنده‌های F-۱۸ آمریکا از گروه جنگنده‌های رونالد ریگان، بر فراز کابل پرواز کردند تا از امنیت این منطقه مطمئن باشیم.»

این ژنرال ارشد آمریکایی در ادامه اعلام کرده بود این جنگنده‌ها به طور مرتب بر فراز کابل پرواز خواهند کرد تا آمریکا شهروندان خود و کشور‌های متحدش را از افغانستان با موفقیت خارج کند.

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، از این کشور، قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
با هرج ومرج طلب هایی که برای شخم زدن توی منطقه تاحالا درست کردین دیگه نگران رفتن نیستین با این همه هزینه هم کرده بودین ! تجمیع القاعده داعش طالبان ووو در آینده برای شما نون داره!
آخرین اخبار