مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: دامداران، مرتع داران و بهره برداران مجاز باید تا هشتم آذرماه امسال به پرداخت عوارض قانونی پروانه چرای خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مهردادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس شیوه نامه جدید فنی اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، اگر دامداران، مرتع داران و بهره برداران مجاز به پرداخت عوارض قانونی پروانه چرای خود بر اساس ظرفیت دام و واحد دامی اقدام نکنند پروانه آن‌ها ابطال و مرتع مربوطه بلامعارض اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: بر اساس شیوه نامه قبلی، هر دامدار مجاز اگر سه سال متوالی و یا ۵ سال متناوب به واریز پرداخت عوارض قانونی در پروانه چرا اقدام نمی‌کرد پروانه اش ابطال می شد، ولی در شیوه نامه جدید در سال ۹۹ بر اساس مقررات و قوانین ابلاغ شده به علت وضعیت کرونایی، به جای یک فصل چرا، یک سال مهلت دادند تا عوارض را پرداخت کنند.

مهردادی یادآور شد: هزینه تمدید پروانه چرا ۲ هزار و ۱۰۰ تومان است و به صورت اینترنتی و از طریق سامانه سماک وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات منابع طبیعی نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.