رئیس اداره انتقال خون مهاباد با اشاره به کاهش ذخایر فرآورده های خونی در این شهرستان گفت: اداره انتقال خون مهاباد به همه گروه‌های خونی نیاز مبرم دارد.

داوود نصرارکن رئیس اداره انتقال خون مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: ذخایر بانک خون این پایگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمتر شدن آمار مراجعه‌کنندگان، با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه رو شده و نیاز است شهروندان با هر گروه خونی ضمن مراجعه به اداره انتقال خون این شهرستان اقدام به اهدای بخشی از خون خود با بیماران و نیازمندان کنند.

نصرارکن با اشاره به اینکه این پایگاه تامین‌کننده نیاز خونی جنوب آذربایجان‌غربی است، افزود: وجود ذخیره مناسب خونی در مهاباد امری ضروری است و تحقق این امر مشارکت بیشتر مردم نوع‌دوست این شهرستان را می‌طلبد.

این مقام مسئول با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با حضور در این پایگاه اذعان کرد: تمام وسایل و تجهیزات اهدای خون، محیط و شرایط خون‌گیری انتقال خون کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد تاکید کرد: اهداکنندگان خون در تمامی روز‌های هفته از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.