رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲ هزار و ۵۳۳ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که نسبت به پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است.

داود نصرارکن رئیس اداره انتقال خون مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال در مجموع ۲ هزار و ۷۲۱ نفر برای اهدای خون به اداره انتقال خون این شهرستان مراجعه کردند، ولی ۱۸۸ نفر به علت‌های مختلف موفق به اهدای خون نشدند.

او با بیان اینکه از مجموع اهداکنندگان امسال ۲ هزار و ۴۷۸ نفر مرد و ۵۵ نفر هم زن بودند افزود: طی سال جاری از مجموع اهداکنندگان خون در مهاباد، ۳۰۲ نفر برای بار اول و هزار و ۵۲۵ نفر هم به عنوان اهداکننده مستمر در این اقدام خداپسندانه شرکت کرده‌اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: پارسال ۹ هزار و ۸۷۰ نفر از مردم این شهرستان خون خود را اهدا کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هشت درصد کاهش دارد.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد اذعان کرد: نیاز به خون و تامین کردن منابع خوبی بیماران همیشگی است و از شهروندان انتظار داریم همچنان ما را در تامین خون مورد نیاز شهروندان یاری کنند.

او تصریح کرد: اهداکنندگان خون در تمامی روز‌های هفته به جز ایام تعطیل از ساعت ۷:۴۵ صبح تا ۱۳:۳۰ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.