دولت روسیه نام وزرای امور خارجه و امنیت ملی اوکراین را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دولت روسیه دو مقام دیپلماتیک و امنیتی اوکراین را به فهرست تحریم های خود اضافه کرد.

دولت روسیه در نسخه به روز شده فهرست افراد تحریم شده اوکراینی که از سوی میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه تایید و در وب سایت دولت  منتشر شده است تعداد افراد تحریم شده اوکراینی را از ۸۴۹ نفر به ۹۲۲ نفر افزایش داد.

نام دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه و الکسی دانیلوف، وزیر امنیت ملی اوکراین با تایید نخست وزیر روسیه به این فهرست اضافه شدند.

به غیر از کولبا و دانیلوف، این فهرست اکنون شامل لیودمیلا دنیسووا، نماینده حقوق بشر در ورخوفنا رادا، والری پاتسکان، رئیس اتاق حسابرسی و والنتین رزنیچنکو، فرماندار منطقه دنیپروپتروسک است.

در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۸، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه فرمان اقدامات ویژه اقتصادی را در رابطه با اقدامات غیر دوستانه اوکراین علیه اشخاص و نهاد‌های روسی امضا کرد.

چندی پیش، دمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد ۴۴ کشور و سازمان بین المللی قصد دارند در مذاکراتی که درباره کریمه قرار است برگزار شود، شرکت کنند.

مذاکرات کریمه از سوی ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به منظور هماهنگی در سطح جهانی در راستای تلاشها برای بازگرداندن کریمه به قلمرو اوکراین برگزار می‌شود. 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد این نشست گفت غرب به حفظ احساسات نژادپرستانه دولت کنونی اوکراین دامن می‌زند.

پیش از این، روسیه برای اولین بار در تاریخ از اوکراین به دادگاه حقوق بشری اروپا شکایت کرد. این شکایت از سوی روسیه به دلیل بستن آب شرب کریمه از سوی اوکراین مطرح شده است و دادستان‌های اروپایی این اقدام را انتقامی از سوی کی‌یف به دلیل نظرات سیاسی شهروندان کریمه می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار