رئیس جمهور روسیه اوضاع فعلی ایجاد شده در روابط بین مسکو و کی‌یف را یک مصیبت بزرگ و فاجعه خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه «دیوار» موجود در روابط بین مردم روسیه و اوکراین را یک مصیبت بزرگ  و فاجعه دانست.

رئیس جمهور روسیه در مقاله‌ای که امروز دوشنبه  تحت عنوان « وحدت تاریخی روس‌ها و اوکراینی ها» در وب سایت رسمی رئیس جمهور منتشر شد، غرب را به دخالت مستقیم در امور داخلی اوکراین از  سال ۲۰۱۴ متهم کرد و اظهار داشت:  روسیه هراسی از همان زمان شروع شد و دخالت‌های سیاسی  و سمت و سو دادن  به مواضع دولت اوکراین در برابر روسیه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: من اخیرا در یک جلسه پرسش و پاسخ مستقیم درباره روابط روسیه و اوکراین گفتم که روس‌ها و اوکراینی‌ها یک قوم هستند، این جملات بر اساس شرایط سیاسی بین ما نبود بلکه  این عقیده من است و بارها آن را تکرار کردم.

پوتین تاکید کرد: من دیواری را که در روابط بین مسکو و کی‌یف ایجاد شده به عنوان یک فاجعه در نظر می‌گیرم.

او خاطرنشان کرد: اوضاع فعلی قبل از هر چیز عواقب اشتباهات خود روسیه در دوره‌های مختلف تاریخی و نتیجه کارِ آگاهانه آن دولت هایی است که همیشه سعی در تضعیف وحدت ما با استفاده از یک فرمول قدیمی به نام «تقسیم و تسخیر» داشتند. 

چندی پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک برنامه سالانه تلویزیونی زنده درباره اینکه چرا اوکراین در فهرست کشور‌های غیردوست روسیه قرار نگرفته، گفت: فکر نمی‌کنم اوکراینی‌ها با روس‌ها دشمن باشند.

او در سخنان خود روس‌ها و اوکراینی‌ها را  یک ملت خواند.

اما کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به سخنان ولادیمیر پوتین مدعی شد: اوکراین و روسیه دو کشور جداگانه هستند. روسیه در سال ۲۰۱۴ به اوکراین حمله کرد، هزاران نفر را کشت و سرزمین‌های ما را به اشغال خود درآورد، اگر مسکو این کارها را نمی‌کرد می‌توانستیم تنها همسایگان خوبی برای هم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار