مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان گفت:در هفته گذشته ۴۰ واحد متخلف در استان همدان به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان گفت:در هفته گذشته ۴۰ واحد متخلف در استان همدان به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شد

او افزود: در این مدت چهار هزار و ۵۹۴ مورد بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان انجام شد که ۵۴۱ واحد به مرجع قضایی معرفی و ۴۰ واحد نیز پلمب شد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان اضافه کرد: بر اساس بازرسی‌های انجام شده از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان همدان در هفته گذشته، ۷۱ درصد متصدیان و مراجعه کنندگان به این مراکز از ماسک استفاده می‌کنند.

رفعتی میانگین رعایت بهداشت فردی را نیز ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: تالاهاری پذیرایی با ۵۰ درصد، مراکز ورزشی با ۵۳ درصد و پایانه مسافربری درون شهری با ۶۳ درصد و مهدکودک‌ها با ۶۴ درصد کمترین توجه را به بهداشت فردی داشتند.

او در زمینه رعایت شیوه فاصله گذاری نیز گفت: میانگین رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۷۰ درصد است که رعایت این مولفه طی یک هفته گذشته رو به کاهش بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان همدان افزود: نیمی از مراجعان به تالاهاری پذیرایی، پلیس +۱۰، دفاتر پیشخوان و پایانه مسافربری درون شهری شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کردند همچنین میزان رعایت این مولفه در آرامستان‌ها ۵۳ درصد و مهدکودک‌ها ۵۷ درصد بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.