رئیس جمهور آمریکا سفرای جدید خود را در سفارت خانه‌های این کشور در پکن و توکیو معرفی کرد.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نیکلاس برنز، از مقامات ارشد سابق وزارت امور خارجه را به عنوان سفیر خود در چین و رام امانوئل یهودی الاصل آمریکایی و شهردار سابق شیکاگو را به عنوان سفیر خود در ژاپن معرفی کرد.

رام امانوئل، عضو سابق کنگره است و به عنوان رئیس دفتر باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق خدمت کرده است. وی همچنین نماینده کنگره در سه دوره گذشته و اولین رئیس دفتر در کاخ سفید و مشاور ارشد در دولت بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا بود.

در صورت تایید سنا، امانوئل در نقطه حساس روابط آمریکا و ژاپن به توکیو اعزام می شود زیرا بایدن با افزایش تمرکز بر چین ، تقویت روابط با شرکای خود در اقیانوس آرام را در اولویت قرار داده است.

نیکلاس برنز نیز کار خود را به عنوان دیپلمات در سال ۱۹۸۳ آغاز کرد و به عنوان نماینده دائم واشنگتن در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی انتخاب شد. وی همچنین مدیر ارشد بیل کلینتون در امور روسیه، اوکراین و اوراسیا بود.

برنز ماموریت دیپلماتیک سختی را در چین بر عهده خواهد داشت. رئیس جمهور آمریکا بارها چین را مهمترین رقیب اقتصادی آمریکا خوانده است و متعاقبا تلاش کرده تا در آغاز کار دولتش سیاست خارجی خود را بر اقیانوس آرام متمرکز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار