رئیس اقلیم کردستان عراق با متیو تولر درباره اوضاع داخلی عراق و انتخابات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از باس نیوز، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق عصر دیروز (سه شنبه) با متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد درباره گفتگوی راهبردی بین عراق و آمریکا، اوضاع منطقه، انتخابات پیش روی عراق و به طور کلی روند سیاسی این کشور در آینده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در بیانیه‌ای در این مورد آمده است که در این ملاقات موضوعات راهبردی بین عراق و آمریکا و توافقی که بین دو طرف صورت گرفت و سازماندهی مجدد روابط  و همچنین شرایط منطقه، انتخابات پیش روی عراق و به طور کلی روند سیاسی این کشور در آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین درباره همکاری‌ها علیه گروه تروریستی داعش و مقابله با بیماری همه گیری کرونا و تسریع واکسیناسیون در عراق گفتگو کردند.

نچیروان بارزانی در این ملاقات قول داد که گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا نه تنها از نظر نظامی و دفاعی، بلکه از جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و سایر موارد و نیز برای کمک و حمایت از عراق مهم است.

سفیر آمریکا هم بر پایبندی کشورش بر حمایت از عراق و اقلیم کردستان و همکاری با ارتش عراق و پیشمرگه تأکید کرد و مدعی شد: «چشم امید آمریکا برای ثبات در منطقه به عراق است.»

بارزانی همچنین با دیوید براونستاین، معاون نمایندە ویژە آمریکا در امور سوریه گفتگو کرد. تاکید بر اهمیت اجرای توافقنامه عادی سازی وضعیت سنجار بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق، روابط عراق و اقلیم کردستان با کشور‌های همسایه، وضعیت سوریه، اهمیت امنیت و ثبات و آخرین تحولات منطقه به طور کلی و مجموعه‌ای از موضوعات مورد علاقه مشترک هر دو طرف، یکی دیگر از محور‌های این دیدار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار