افزایش حمایت از واحد‌های آسیب دیده کرونا بررسی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: افزایش حمایت از واحد‌های تولیدی، خدماتی و گردشگری آسیب دیده کرونا به صورت کارشناسی بررسی و به ستاد ملی مدیریت کرونا پیشنهاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی وضعیت واحد‌های آسیب دیده از کرونا گفت:با شناسایی کارشناسی و با توجیه منطقی ضرورت‌های کمک به واحد‌های آسیب دیده این پیشنهادات با ارایه به ستاد ملی و کسب مصوبه از این محل عملیاتی می‌شود.

او اظهار کرد: حوزه گردشگری در سال ۹۸، ۹۹ و سالجاری به طور کامل آسیب دیده و لازم است در مصوبات پیشنهادی لحاظ شود.

استاندار اردبیل افزود: شهرستان بیله سوار و دیگر شهرستان‌های هدف گردشگری استان از محل کرونا آسیب زیادی متحمل شده اند و لازم است تصویب مصوباتی برای حمایت از این مناطق پیشنهاد شود.

بهنام جو حمایت‌های بیمه ای، مالیات، تسهیلات برای سرمایه در گردش و بازسازی و مرمت واحد‌های آسیب دیده گردشگری را از جمله موارد مهم برای بررسی عنوان کرد.

او به حمایت‌های انجام گرفته از واحد‌های آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: مجوز بخشودگی ۱۰ درصدی مالیاتی که برای واحد‌هایی که تا ۳۵ درصد آسیب دیده اند در ۳۶ قسط دریافت می‌شد که بازپرداخت آن‌ها تبدیل به ۶۰ قسط شده است.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به اینکه بسیاری از واحد‌های گردشگری استان تسهیلات حمایتی کرونا را آخر سال دریافت کرده اند، لازم است استمهال بازپرداخت آن با توجه به تعطیلی کرونایی پیشنهاد شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.